رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی روز دوشنبه در نشست خبری گفت: ترغیب، تشویق و زمینه سازی برای ورود هر چه بیشتر افراد به فعالیت در عرصه کشاورزی از اقداماتی است که در قالب تهیه و تدوین برنامه عملیاتی در ۱۹ بند در این استان هدف گذاری شده است.

محمدعلی قنادزاده افزود: در این راستا توسعه و ترویج استفاده از تکنولوژی های نوین در حوزه کشاورزی با توجه به مزایا و فواید آن مورد تاکید و پیگیری است.

وی اظهار داشت: باید شیوه های سنتی کشت را با تکنولوژی های مدرن ترکیب کنیم و در حوزه های مختلف تکنولوژی را رواج دهیم.

وی گفت: به عنوان مثال استفاده از پهپادها در سم پاشی، بذر و کودپاشی در کشاورزی بسیار مورد استفاده است.

قنادزاده با بیان اینکه در قالب برنامه عملیاتی تدوین شده در استان جذب سالانه ۴۰۰ نفر در حوزه کشاورزی هدف گذاری شده است، افزود: عرصه کشاورزی یکی از مهمترین حوزه ها در جهت ایجاد اشتغال و حل معضل بیکاری محسوب می شود.

وی اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی با توجه به وظیفه خود در حوزه کشاورزی این مسئولیت را بر گردن خود می داند که بستر سازی برای حضور افراد متخصص و توانمند در عرصه کشاورزی را انجام دهد.

وی گفت: با توجه به اینکه استان خراسان رضوی در حوزه کشاورزی، استانی پربازده و با ظرفیت های بسیار است می تواند در حوزه اشتغال تحول ساز باشد.

قنادزاده با بیان اینکه استان خراسان رضوی دارای حدود ۱۷ هزار مهندس کشاورزی عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی است افزود: حدود یک سوم این تعداد زیر پوشش این سازمان فعالیت دارند.

۷۴۹۶/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.