مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: نظام مبادلات پیمانکاری فرعی یکی از شیوه های نوین سازمان یونیدو برای حمایت از واحدهای صنعتی خرد و کوچک است که از دو سال قبل در این استان اجرا شده است.

مسعود مهدی زاده مقدم افزود: در این راستا سامانه ای ایجاد و اطلاعات مربوط به پیمانکاران کلان و خرد در آن درج شده تا این دو بخش همدیگر را بشناسند، دولت نیز وظیفه واگذاری پروژه ها به پیمانکار اصلی در حوزه داخلی و بین المللی را بر عهده گرفته است.

وی اظهار داشت: در مدل نظام مبادلات پیمانکاری فرعی به دنبال تکمیل زنجیره های کالا هستیم تا واحدها با شناخت از ظرفیت همدیگر برای توسعه تولید و محصولات صادراتی خود تلاش کنند زیرا گاهی مشاهده می شود دو واحد تولیدی در شهرک صنعتی در کنار هم قرار گرفتند و از نوع تولید یکدیگر خبر ندارد، چه بسا که محصول تولیدی یک واحد تکمیل کننده تولید واحد دیگر باشد.

وی گفت: نظام مبادلات پیمانکاری فرعی به واحدهای تولیدی کمک می کند که نزدیکترین تامین کننده یک کالا از زنجیره تولیدی را پیدا کرده و برای تکمیل تولید واحد به یاری آن بشتابد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی افزود: نظام مبادلات پیمانکاری فرعی نوعی شبکه سازی اطلاعات در بخش تولید است که در شکل توسعه یافته آن به یک شبکه کسب و کار تبدیل می شود.

استان خراسان رضوی ۴۹ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب، ۴۰ شهرک قابل واگذاری و ۲۶۰۰ واحد صنعتی بهره برداری شده با اشتغال ۷۵ هزار و ۱۲ نفر دارد.

۷۴۸۹/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.