مهران حسین زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود ۳۵ هکتار فضای سبز در گناباد وجود دارد و سرانه هر نفر شهروند گنابادی از این فضا ۱۱ متر مربع است و نگهداری پارک ها و فضای سبز موجود نیازمند  ۵۰ لیتر آب در ثانیه است در حالی که هم اکنون ۲۳ لیتر آب در ثانیه تامین می شود و شهرداری گناباد برای آبیاری فضای سبز این شهر ۲۷  لیتر در ثانیه کمبود آب دارد.

وی ادامه داد: سرانه استاندارد تولید زباله به ازای هر فرد در کشور و جهان روزانه ۵۰۰ گرم است در حالی که در گناباد هر شهروند روزانه یک کیلو و ۱۰۰ گرم یعنی بیشتر از دو برابر میانگین استاندارد زباله تولید می کند.

شهردار گناباد گفت: بیش از چهار تُن خاک و نخاله حاصل از رفت و روب روزانه شهر گناباد است و ماهانه در مجموع دو میلیارد ریال صرف جمع آوری و حمل زباله و رفت و روب در این شهر می شود.

حسین زاده افزود: شهروندان گنابادی پارسال یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عوارض پرداخت کردند در حالی که در این مدت ۲۸ میلیارد ریال تنها برای جمع آوری زباله هزینه شده است.

وی اضافه کرد: ۱۹۳ مورد آتش سوزی شامل آتش سوزی مزارع کشاورزی، خودرو و آتش سوزی ناشی از گاز و برق از ابتدای امسال تاکنون به اداره آتش نشانی این شهر اعلام و اطفاء شده است و یکی از مهمترین مشکلات پرسنل آتش نشانی گناباد در انجام ماموریت ها آدرس های اشتباه و صعب العبور بودن مسیر ها از جمله در مورد آتش سوزی مزارع کشاورزی است

شهردار گناباد گفت: سه هزار و ۷۰۰ تن آسفالت برای روکش معابر عمومی گناباد طی چهار ماهه نخست امسال صرف شده است در حالی که در تمامی سال گذشته فقط دو هزار و ۸۰۰ تن آسفالت برای روکش معابر این شهر صرف شده بود.

حسین زاده افزود: شهرداری گناباد یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال برای تهیه نشان های نوروزی در بخش های مختلف شامل نشان های نوری ثابت و مبلمان شهری طی امسال هزینه کرده است.

وی اضافه کرد: پارسال بودجه مصوب شهرداری گناباد ۱۶۶ میلیارد ریال بود که ۲۵ میلیارد ریال آن صرف تعمیرات ماشین آلات و تجهیزات شهرداری شده است و از محل نیم درصد اعتبار سهم امور کتابخانه ها شهرداری گناباد در این مدت ۴۰۰ میلیون ریال به این نهاد پرداخت کرده است.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است و از محموع پنج هزار و ۹۰۰ کیلومتر مربع وسعت شهرستان هزار و ۸۰۰ هکتار مربوط به محدوده مرکزی این شهر است.
 ۴۵ هزار نفر از این جمعیت ساکن شهر گناباد و بقیه در بخشهای بیدخت و کاخک و ۱۱۲ روستای آن ساکن هستند.

۲۰۹۵/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.