الهه قلی زاده روز یکشنبه به همراه اعضای حزب اسلامی کار در خراسان رضوی با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز مشهد، ضمن تبریک روز خبرنگار  افزود: تحزب و مدیریت های کلان در کشور دارای رابطه ای مستقیم با هم هستند و تمامی سامانه های مدیریت در جهان توسط نخبگانی اداره می شود که از دل نظام های متعهد حزبی بیرون آمده اند.

وی اضافه کرد: وقتی یک نفر به یک حزب و هوادارانش تعهدی نداشته باشد به مردم نیز  متعهد نخواهد بود از این رو  مدیر حزبی یک نعمت است نه یک ایراد.

سخنگوی خانه احزاب خراسان رضوی پیشنهاد کرد: برای جلوگیری از تخلفات و کم تعهدی احتمالی مدیران، در شرایط گزینش، عضویت و فعالیت و نحوه عملکرد آنان در احزاب نیز مورد بررسی قرار گیرد.

قلی زاده افزود: یک مسئول باید بداند که در صورت ارتکاب هر گونه خطایی افراد مورد حمایتش نیز مواخذه خواهد شد و اعتبار اجتماعی گروه زیادی بستگی به عملکرد او خواهد داشت.

وی از راه اندازی شورای عالی سیاستگذاری احزاب خراسان رضوی خبر داد و گفت: در این شورا به جز ۳۰ حزبی که رسمی و شناسنامه دار هستند افراد حقیقی اصلاح طلب هم به  جمع اضافه می شوند که ارزش افزوده برای ما خواهند داشت.

دبیر حزب اسلامی کار در خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: حزب اسلامی کار به عنوان یک تشکل اصلاح طلب همواره تلاش کرده است در جامعه سیاسی، در چارچوب قانون اساسی عمل کند.

رضا گلستانی افزود: در چند سال اخیر با جذب جوانان پویا توانسته ایم در بزنگاه های خاص تاثیر حزبی خود را بر شرایط سیاسی استان خراسان رضوی بگذاریم.

وی اضافه کرد: جامعه خبری و جامعه حزبی قرابت زیادی با یکدیگر دارند و تعامل و هم افزایی آنها باعث آگاهی بیشتر مردم از فضای سیاسی و بینش بیشتر آنان در انتخابات می شود.

رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز مشهد هم در این دیدار گفت: یکی از کارکردهای احزاب پرداختن تخصصی به مسائل است که آنها را به درستی بیان می کنند و راهکارهای حل مسائل را نیز نشان می دهند.

حسین کریم زاده افزود: احزاب همواره به مردم یادآوری می کنند که سیاست، امری مشارکتی است همچنین احزاب فرآیند سیاسی و سوابق افراد را شفاف می کنند و این مهم یکی از کارکردهای اصلی احزاب است.

وی اضافه کرد: تعامل نزدیک احزاب و رسانه ها باعث می شود که حزب های مختلف و سیاسیون به صورت شفاف از طریق رسانه ها به مردم معرفی شوند و فرآیند انتخابات از حالت ابهام درآید.

خانه احزاب خراسان رضوی در سال ۱۳۹۵ راه اندازی شد و در حال حاضر  ۵۵ حزب و تشکل سیاسی دارای مجوز در خراسان رضوی وجود دارد و دفاتر فرعی احزاب در شهرستان های قوچان، تربت حیدریه، نیشابور، سبزوار، جوین و کاشمر نیز فعالیت می کنند. 

۷۴۸۹/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.