رئیس آموزش و پرورش منطقه تبادکان گفت: بیش از ۹۰ درصد مدارس حاشیه شهر مشهد دو نوبته است.

علی سعیدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مشهد، با اشاره به اینکه تبادکان سرزمین بالقوه استعدادهاست، بیان کرد: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مشکل ما در آموزش و پرورش منطقه تبادکان به عنوان پهن پیکرترین منطقه آموزشی کشور، کمبود فضای آموزشی، امکانات و تجهیزات است، ما از لحاظ منابع انسانی بسیار غنی و سرشار هستیم و محرومیت این منطقه آموزشی ریشه در امکانات و فضا دارد.

رئیس آموزش و پرورش منطقه تبادکان گفت: آموزش و پرورش تبادکان، به عنوان بزرگترین آموزش و پرورش کشور در حاشیه شهر مشهد، دانش آموزانی مستعد دارد که نیازمند حمایت هستند.

سعیدی اظهار کرد: ۱۳۱ هزار دانش آموز در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ تحصیل کردند که پیش بینی ما برای سال تحصیلی جدید بالغ بر ۱۴۱هزار دانش آموز است.از سال ۹۳تا کنون ۴۰هزار دانش آموز به منطقه تبادکان اضافه شده است.

وی افزود: جمعیت دانش‌آموزی تبادکان از جمعیت دانش‌آموزی استان سمنان نیز بیشتر است‌. 

رئیس آموزش و پرورش منطقه تبادکان تصریح کرد: دانش آموزان این منطقه که دانش آموزانی مستعد هستند و امسال حایز رتبه های برتر استانی و کشوری شدند، نیازمند حمایت خیرین هستند.۳۳درصد رتبه های برتر استانی در اختیار تبادکان است. با تمام مشکلات و کمبودها یک سوم مقام‌های استانی و کشوری در رشته‌های علمی، فرهنگی و ورزشی در دست دانش‌آموزان منطقه تبادکان است.

سعیدی اضافه کرد: آموزش و پرورش تبادکان به مدد استعدادهای بی‌نظیر دانش‌آموزان می‌تواند در سطح کشور بدرخشد البته اگر به این منطقه توجه کنیم و بسترهای شکوفایی استعدادها را فراهم کنیم.

وی همچنین به پروژهای در دست احداث در منطقه تبادکان اشاره کرد و افزود: پروژه های تبادکان، پروژه های خوبی است اما موج جمعیت در حاشیه شهر مشهد زیاد است و به همین جهت هنوز کمبود فضای آموزشی داریم.

سعیدی با بیان اینکه منطقه تبادکان برای خروج از بحران، به ۸۰۰کلاس درس دیگر نیاز دارد، اظهار کرد: از سال گذشته تا کنون عملیات اجرایی ۱۶پروژه آموزشی به میزان ۶۲کلاس درس شروع  شده است و در همین مدت زمان ۱۱پروژه با ۷۰کلاس درس افتتاح کردیم. در حال حاضر ۱۱۹کلاس درس داریم.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۹۰ درصد مدارس حاشیه شهر مشهد دو نوبته است در حالی که استاندارد کشور ۲۰ درصد است، متذکر شد: منطقه تبادکان نیازمند توجه ملی است.

 رئیس آموزش و پرورش منطقه تبادکان در ادامه گفت: ما در منطقه تبادکان ۲۸ هنرستان داریم که هیچکدام استاندارد نیست در حالیکه برای توسعه رشته های مهارت‌آموزی نیازمند استانداردسازی هنرستان‌ها هستیم.

سعیدی تاکید کرد: ۸۲۱ واحد آموزشی داریم و قید محرومیت در منطقه تبادکان، محرومیت در امکانات، فضا و امکانات است. 

وی با اشاره به سرانه استاندارد جهانی که به ازای هر دانش‌آموز ۸ و نیم متر است، اظهار کرد: سرای استاندارد جهانی در کشور ۵و نیم متر و در خراسان رضوی ۴و نیم متر است اما در منطقه تبادکان سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز ۲متر است که متاسفانه در حاشیه شهر مشهد این سرانه به ۱و نیم متر می‌رسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.