هادی رجایی نیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کاشی طوس از واحدهایی بود که پس از تشکیل مثلث توسعه اقتصادی تفاهمنامه ای با بانک عامل برای راه‌ اندازی مجدد آن در حضور استاندار خراسان رضوی منعقد شد و تمام ارکان نظام در سطح شهرستان همچون دستگاه قضایی و نماینده مردم در مجلس تلاش‌ های خود را برای راه‌اندازی مجدد این کارخانه انجام دادند.

وی با اشاره به راه‌اندازی مجدد این واحد تولیدی طی حدود یک ماه گذشته با اشتغال حدود ۱۶۵ نفر اظهار داشت: این واحد تولیدی هم‌ اکنون با ۹۰ درصد ظرفیت یعنی تولید ۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع کاشی در روز به‌ صورت سه نوبته مشغول فعالیت است و ظرفیت کامل آن تولید روزانه ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع کاشی می‌ باشد.

وی تسهیلات را یکی از نیازهای مبرم این واحد تولیدی دانست و گفت: برآورد این مجتمع برای تعویض برخی خطوط فرسوده، نوسازی و راه‌ اندازی خطوط جدید تولیدی مثل کاشی کف حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیارد ریال است.

رجایی نیا افزود: یکی از رویکردهای فرمانداری قوچان توجه به واحدهای صنعتی نیمه فعال یا راکد است که رایزنی‌ ها با مدیران واحدها انجام شده تا اگر انگیزه‌ ای برای فعالیت مجدد آن وجود دارد با تمام توان به آنها کمک شود.

وی با بیان اینکه مجتمع کاشی طوس ظرفیت تولید داخلی، صادراتی و اشتغال‌ زایی مناسب دارد اظهار داشت: مسائل و دلایل تعطیلی این واحد در گذشته به‌ صورت کارشناسی بررسی شد و تقسیم‌ کار بین دستگاه‌ های اجرایی و مدیران کارخانه صورت گرفت.

وی گفت: یکی از دلایل تعطیلی این کارخانه حقوق معوق کارگران بود که موجب گرفتن اجرائیه و توقیف برخی اموال کارخانه شده بود.

فرماندار قوچان با اشاره به برگزاری چندین جلسه با حضور نماینده کارگران افزود: به رغم مطالبات بسیار کارگران و گرفتن اجرائیه برای خارج کردن قسمتی از وسایل، کارگران مساعدت بسیار در این زمینه با نگاه به راه‌ اندازی مجدد آن انجام دادند.

وی اظهار داشت: بخش دیگری از مشکلات مربوط به حوزه فنی و تأمین تسهیلات حمایتی بود که اختصاص تسهیلات منوط به راه‌اندازی مجدد این واحد انجام شد.

وی گفت: توافقی نیز برای پرداخت حقوق کارگران انجام شد که قسمتی از آن در همان ابتدای راه‌ اندازی کارخانه پرداخت شد، قسمتی دیگر قرار بود تا پایان تیر ماه واریز شود که کمی با تأخیر پرداخت شد و مابقی تا پایان شهریور ماه پرداخت خواهد شد.

رجایی نیا افزود: هم‌ اکنون پیگیری‌ ها برای اخذ مهر استاندارد برای تولیدات این واحد در حال انجام است.

کارخانه کاشی طوس قوچان در سال ۷۳ آغاز به کار کرد، این واحد تولیدی در سال ۹۵ به دلیل مشکلات حوزه بازار و رکود صنعت ساختمان تعطیل شد که پس از ۱۸ ماه با ایجاد مثلث اقتصادی در قوچان جان دوباره گرفته و شروع به فعالیت مجدد نمود.

شهرستان قوچان در ۱۳۷ کیلومتری شمال مشهد قرار دارد.

۷۵۰۱/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.