عیسی امینی روز پنجشنبه در همایش "بررسی ضرورتهای بازتعریف ساختار کانون وکلا" در مشهد افزود: چند سالی است که یک هجمه سازمان یافته علیه کانون وکلا آغاز شده و برخی 

استقلال این نهاد را هدف گرفته اند.

وی اظهار داشت: سابقه این نهاد مدنی به دوران مشروطیت بر می گردد و در سال ۱۳۰۹ کانون وکلا با اولین قانون شکل گرفت و امروز کانون وکلا اقتدار دارد.

وی گفت: کانون وکلا نهاد مدنی است و براساس قانون موسسه ای است مستقل و دارای شخصیت حقوقی، زیرا انتخابات دارد و اعضای صنفی آن با رای و دموکراسی انتخاب می شوند.

امینی افزود: قانون اساسی جایگاه وکیل را در باب ملت می آورد اما عده ای می خواهند ما را بنگاه تجاری و مضر به حال جامعه تعریف کنند در حالی که قانونگذار ما را نهاد تمام عیار مدنی تعریف کرده است و حقوق بشر، حقوق شهروندی و دادرسی منصفانه بدون وجود وکیل مستقل معنی ندارد.

وی اظهار داشت: کانون وکلا برای وکلا نیست برای مردم و جامعه مدنی است و کسانی که دنبال نفی استقلال کانون وکلا هستند موج سوارانند. 

وی گفت: البته لزوم بازنگری در کانون وکلا نیز به شدت احساس می شود ، ما نتوانستیم در زمان مناسب به هجمه های ایجاد شده پاسخ مناسب بدهیم ، در زمینه نرم افزاری بسیار عقب هستیم و روابط عمومی کانون وکلای کشور فلج است.

امینی افزود: با دیگر قوا و نمایندگان مجلس تعامل خوب و سازنده نداشته ایم و کسانی که به دنبال تخریب ما هستند، اعضای مافیای اقتصادی اختلاسگر چند هزار میلیارد تومانی با چهره ای به ظاهر معصوم و مومن می باشند.

دکتر عباس شیخ الاسلامی یکی از وکلا نیز در این همایش گفت: عده ای تمام تلاش خود را بکار بسته اند تا استقلال وکالت را از بین ببرند و جایگاه اجتماعی و مدنی وکلا را تنزل دهند.

وی افزود: برای پیشگیری از این خطر باید دستکم از دو هزار وکیل شاغل در استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی یک هزار و ۸۰۰ نفر در انتخابات صنفی کانون وکلا شرکت کنند تا بتوانند با انتخاب افراد بهتر و برتر و آگاه تر، حقوق صنفی وکلا را صیانت نمایند.

وی اظهار داشت: کانون وکلا باید از سیستم سنتی عبور کند، آرای قضایی را نقد کند و با تشکیل دادگاههای مجازی به آموزش بهتر وکلای جوان کمک نماید که این موارد با انتخاب افراد شایسته در کانون وکلای استان میسر است.

انتخابات اعضای کانون صنفی وکلای کشور ۲۴ مرداد ماه برگزار می شود.

۶۰۷۰/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.