دکتر محمد کافی روز پنجشنبه به مناسبت روز خبرنگار با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مشهد افزود: باید از این فرصت استفاده کرد تا دانشگاه بتواند نقش و فعالیتهای خود را به مردم عرضه و معرفی کند.

وی ادامه داد: دانشگاه فردوسی مشهد در سال ۱۳۲۸ تأسیس شده و سومین دانشگاه ایران از نظر قدمت است و امسال  بزرگداشت هفتادمین سال تاسیس دانشگاه فردوسی مشهد را برگزار خواهیم کرد و امیدواریم رسانه ها بازوی ارتباطی دانشگاه با جامعه در همه عرصه ها و نیز در انعکاس این رویداد باشند.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: باید در چهارچوب نظام برنامه ریزی شده ای بتوانیم اخبار دانشگاه را به تمام مخاطبان با تخصص های متفاوت در جامعه برسانیم.

کافی افزود: دانشگاه فردوسی مشهد می کوشد با دارا بودن ۱۳ دانشکده و هفت پژوهشکده و ارتباط با شرکت های دانش بنیان در راستای وظیفه اجتماعی خود گام بر دارد.

دانشگاه فردوسی مشهد  به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه شرق کشور دارای ۱۳ دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، الهیات و معارف اسلامی، علوم، مهندسی، کشاورزی، علوم ریاضی، علوم اداری و اقتصادی، دامپزشکی، علوم تربیتی و روانشناسی، منابع طبیعی، علوم ورزشی، معماری و شهرسازی، حقوق و علوم سیاسی و ۷ پژوهشکده است که ۸۰۶ عضو هیأت علمی و ۲۸ هزار و ۳۸۰ دانشجو در آن مشغول به انجام فعالیت‌های علمی هستند.

این دانشگاه هم‌اکنون در پردیسی به وسعت ۲۲۵ هکتار با فضای سبز بسیار زیبایی جای گرفته به‌گونه‌ای که در سال ۱۳۹۶ به‌عنوان دومین دانشگاه سبز کشور در نظام رتبه‌بندی بین‌المللی معرفی شد.

هم اکنون افزون بر ۱۷۵۰ دانشجو و دانش پذیر از۲۰ کشور جهان در دانشگاه فردوسی مشهد مشغول به تحصیل هستند و این دانشگاه  با جذب ۷۵۰ دانشجوی خارجی و بیش تر از دانشگاه تهران در رتبه نخست در این زمینه قرار دارد.

۲۰۳۰/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.