فرمانده مرزبانی خراسان رضوی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: طی دو سال اخیر در مبارزه با قاچاقچیان هیچگونه تلفات نداشته ایم و اکنون مرزهای این استان برای قاچاقچیان قرمز است و اجازه ورود غیر قانونی عابر، سوخت، کالا و مواد مخدر را نمی دهیم.

سردار ماشاء الله جان نثار افزود: در مرزهای این استان قاچاق کالا به شکل حجیم و کانتینری وجود ندارد و قاچاق به صورت چمدانی و جاسازی در داخل خودرو و کالاهایی از جمله گوشی تلفن همراه، پارچه و بدلیجات در ورود به کشور و مواد غذایی در خروج از کشور است.

وی اظهار داشت: ۱۵۰ کیلومتر پایش تصویری در مرزها انجام می شود و دوربین ها به صورت شبانه روزی فعال بوده و ابزارهای کنترلی هم رو به گسترش و ارتقا می باشد و در زمینه دستگاه ایکس ری هم قولهایی داده شده که امیدواریم به زودی تامین شود.

وی با اشاره به انسداد مرزها هم گفت: برای انسداد کامل مرزها زمان خاصی را نمی شود در نظر گرفت اما اینکار در حال انجام است و به صورت فیزیکی و اپتیکی انجام می شود. هر چند هم اکنون کنترل مرزها به خوبی انجام می شود و مشکل ناامنی نداریم. 

سردار جان نثار افزود: در نقطه صفر مرزی شاهد تجارت و ترانزیت هستیم که این موضوع نشانگر امنیت مطلوب است در حالی که در کشور همسایه ما ناامنی و مشکلات وجود دارد در مرزهای ایران ناامنی نیست و تجارت و ترانزیت به خوبی در حال انجام است.

وی با اشاره به فعالیت بازارچه های مرزی در این استان اظهار داشت: در دوغارون و باجگیران بازارچه مرزی فعال داریم و همه بسترها و شرایط فراهم است و مشکلی در داخل کشور نداریم اما گاهی در کشورهای همسایه آمادگی لازم وجود ندارد و مشکلاتی بوجود می آید که با رایزنی وزارت امور خارجه و ملاقاتهای مرزی مشکلات رفع و به حداقل می رسد.

۷۵۰۷/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.