رئیس اداره گاز منطقه ۷ مشهد روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با اعلام تیم نشت‌ یابی شرکت گاز استان مبنی بر نشت گاز در یکی از مناطق حاشیه‌ ای این شهر، تیم های امداد و تعمیرات این منطقه به محل اعزام و اقدام به حفاری در محل نمودند.

محمد کامل افزود: در ادامه عملیات حفاری و با توجه به گزارش سازمان آتش نشانی، مشخص شد فرد خاطی با حفر کانال و عبور از زیر جاده اصلی اقدام به انشعاب غیر مجاز از شبکه اصلی گاز و سرقت گاز نموده که علاوه بر نصب غیر اصولی و ناایمن، موجب نشت گاز در منطقه و خسارت به تاسیسات گازرسانی شده است.

وی اظهار داشت: براساس شواهد موجود فرد خاطی پس از مشاهده نشت گاز ناشی از اتصال غیراصولی و ناایمن به کانال وارد شده و با دستکاری اتصالات، موجب شدت نشت گردیده و همین انباشت گاز عامل خفگی و فوت وی شده است. 

وی گفت: فرد متوفی پیش از این نیز در تابستان سال ۹۵ اقدام به اجرای شبکه و نصب علمک غیر مجاز گاز کرده بود که با گزارش مردمی، شبکه غیرمجاز جمع آوری و از بروز حوادث احتمالی بعدی جلوگیری شد.

کامل با تاکید بر لزوم استفاده ایمن از گاز طبیعی افزود: جریان گاز در شبکه شهری نزدیک به ۶۰ پوند فشار دارد و هر نوع استفاده غیر مجاز از گاز طبیعی علاوه بر مجازاتهای قانونی، آثار و پیامدهای مالی و جانی گسترده و غیر قابل جبران برای افرد سودجو و سایرین در پی خواهد داشت.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه موارد تخلف مرتبط با گاز طبیعی موضوع را به سامانه های ۱۹۴ یا ۳۷۰۷۴ مرکز ارتباطات مردمی شرکت گاز خراسان رضوی اطلاع دهند.

شرکت گاز خراسان رضوی ۲ میلیون و ۲۷۲ هزار و ۱۳۸ مشترک دارد که از این تعداد یک میلیون و ۷۸۷ هزار و ۱۵۸مشترک شهری و ۴۸۴ هزار و ۹۸۰مشترک روستایی هستند.

۷۵۰۷/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.