مدیر امور نخبگان و دانشجویان کشورهای سـوریـه و لبنان در ایران روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در مشهد با بیان این مطلب افزود: این اساتید که از پیروان ادیان مختلف بودند در سفر یک هفته ای خود به ایران با بعضی از مسئولان علمی و پژوهشی نیز گفت و گوهایی انجام دادند.

حسین نبی زاده  ادامه داد: این افراد پس از بازدید از قسمت های مختلف دانشگاه فردوسی مشهد در جلسه ای با مدیران دانشگاه شرکت کردند که به لحاظ علمی بسیار پر محتوا بود و امید است این رفت وآمدها عاملی بر پیشرفت علمی و پژوهشی بین دو کشور لبنان و ایران باشد و تبادل علمی بیشتری صورت گیرد.

مدیر همکاری های علمی و بین المللی و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی مشهد هم در این ارتباط به  خبرنگار ایرنا گفت: این هیات به ریاست خانم "هلا اصایغ" به مدت یک هفته از دانشگاه ها و پژوهشکده های مختلف ایرانی دیدار کرده اند.

احسان قبول افزود: روابط علمی دانشگاه فردوسی مشهد با دانشگاه های کشور لبنان در حال افزایش است.

وی با اشاره فعالیت های انجام شده در دانشگاه های لبنان ادامه داد: در سال ۱۳۸۹ تفاهمنامه ای با تنها دانشگاه دولتی آن کشور که دارای بیش از ۷۵ هزار دانشجوست برای ایجاد کرسی زبان فارسی به امضا رسید  و اکنون در حال هماهنگی برای ایجاد مقطع کارشناسی ارشد مشترک زبان فارسی در آن دانشگاه هستیم.

مدیر همکاری های علمی و بین المللی و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: تأسیس کرسی رشته زبان و ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی در دانشگاه لبنان شامل دانشگاه های کسلیک، سنت ژوزف و روح القدس درلبنان توسط دانشگاه فردوسی مشهد انجام شده است.

قبول افزود: همایش گفت و گوی ادیان و زندگی مسالمت آمیز نیز اسفند سال ۹۶ در دانشگاه کسلیک برگزار شد.

وی ادامه داد: تاکنون  برگزاری دو دوره همایش بین‌المللی ادبیات تطبیقی فارسی و عربی با همکاری دانشگاه لبنان انجام شده است که در سال ۹۳ در دانشگاه فردوسی مشهد دبیری آن بر عهده خانم "مها خیر بک " پروفسور زبان و ادبیات عرب بود و آمادگی  برگزاری مجدد آن را برای سال ۹۹ داریم.

او با اشاره به بزرگداشت مرحوم ویکتور الکک شاعر و استاد زبان و ادبیات فارسی که دردانشگاه‌های لبنان تدریس می کرد افزود: دو سال قبل در دانشگاه فردوسی مشهد بزرگداشت ایشان برگزار شد.

مدیر همکاری های علمی بین المللی و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی مشهد گفت : این اساتید با همکاری رایزنی فرهنگی ایران درلبنان به کشور ما سفر کردند و نتاج سفرآنها قرار است در کمترین زمان ممکن به جمع بندی برسد و منجر به تفاهم نامه هایی شود.

رضا پیشقدم معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد نیز در جمع خبرنگاران گفت: در شهریور ماه امسال پنج دانشگاه بزرگ تهران، فردوسی مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز در قالب کنسرسیومی به نام " تفتاش" قرار است در نمایشگاهی در کشور لبنان  دستاوردهای خود را برای جذب دانشجو و معرفی دانشگاه های ایرانی برگزارکنند.

۲۰۳۰/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.