کارشناس هواشناسی استان خراسان جنوبی از وزش باد شدید تا خیلی شدید در این استان هشدار داد.

به گزارش ایلنا، جواد نخعی گفت:  در خراسان جنوبی فردا تا پایان این هفته وزش باد شدید تا خیلی شدید در منطقه  سبب خیزش گرد و خاک ، کاهش میزان دید افقی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد. همچنین در نوار مرز شرقی شامل شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، درمیان، زیرکوه و خوسف توفان و گرد و خاک پیش‌بینی می شود.

نخعی افزود: در این مدت در نیمه شرقی و مرکز استان اختلال در ناوگان حمل و نقل و بروز خسارت همچون شکسته شدن درختان، افزایش غلظت گرد و غبار و ذرات معلق در هوا، سقوط تابلوها و اجسام از ارتفاع در ساختمان‌های در حال ساخت  قابل پیش بینی است.
 
کارشناس هواشناسی از کاهش دمای هوا در استان خبرداد و افزود: از فردا دمای هوا در منطقه کاهش می یابد ولی در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه‌ و جمعه این هفته کاهش دمای هوا محسوس بوده و از شدت گرمای هوا کاسته خواهد شد و هوا خنک‌تر می شود.
 
در شبانه روز گذشته قاین با حداقل دمای 17 درجه سانتیگراد بالای صفر خنک ترین و فرودگاه طبس با 49 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر استان بود.
 
تغییرات مرکز استان در این مدت بین 19 و 40 درجه سانتیگراد گزارش شد که پیش‌بینی می‌شود حداکثر دمای امروز بیرجند با یک درجه افزایش به 41 درجه سانتیگراد بالای صفر برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.