یکی از اهداف سفر کردن آشنایی با فرهنگ‌های جدید به خصوص فرهنگ غذایی منطقه‌ای است که به آن سفر می‌کنیم؛ تجربه‌ مزه‌ها و طعم‌های جدید در کشوری که تازه با فرهنگ آن آشنا شده‌ایم می‌تواند تجربه‌ای هیجان‌انگیز را با خود به همراه داشته باشد.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، گردشگران می‌توانند در سفر به کشور آرژانتین یکی از تجربه‌های متفاوت غذایی خود را داشته باشند چرا که آرژانتین مهد گوشت قرمز شناخته می‌شود و گوشت قرمز عنصر تشکیل دهنده اکثر غذاهای آرژانتینی است.
آرژانتین به عنوان هشتمین کشور بزرگ دنیا در فرهنگ غذایی خود از اسپانیا، ایتالیا و فرانسه نیز الهام گرفته و غذاهایی مشابه با آن‌ها در آشپزخانه‌های آرژانتینی پخت می‌شود.
یکی از غذاهای خیابانی در آرژانتین که مردم علاقه خاصی به آن دارند «امپادانا» نام دارد. این غذا تکه خمیری است که درون آن با گوشت قرمز، مرغ، پنیر موزارلا، گوجه‌فرنگی و در برخی مناطق با تخم‌رغ آب‌پز، پیاز و یا سیب‌زمینی پر می‌شود و شبیه به پیراشکی است که در ایران پخته می‌شود.
یکی از غذاهایی که از فرهنگ ایتالیایی الهام گرفته «میلانسا» نام دارد که از تکه گوشتی پوشیده از آرد تشکیل شده است که در اکثر مواقع با سیب‌زمینی، تخم‌مرغ سرخ شده و پنیر سرو می‌شود. این غذا در دیگر نقاط دنیا با نام «اسکالوپ» شناخته می‌شود؛ این غذا در اصل باید با گوشت قرمز پخته و سرو شود اما امروزه با گوشت مرغ نیز طرفداران زیادی دارد.
از دیگر غذاهایی پرطرفدار در آرژانتین می‌توان به «چوریپان» اشاره کرد. چوریپان غذایی ساندویچی است که از سوسیسی که به روش باربیکیو پخته شده در آن استفاده می‌شود. این غذا با سس مخصوص چیمیچوری که مواد تشکیل دهنده آن سیر، چیلی، موسیر، سس گوجه‌فرنگی، فلفل قرمز و پیاز است سرو می‌شود.
بخش شمالی آرژانتین  نیز غذایی منحصر به فرد دارد که به «لوکرو» معروف است. این بشقاب ملی آرژانتینی از ذرت، حبوبات، سبزیجات، گوشت و چوریتزو تشکیل می‌شود.
«ماتامبره» نیز تکه گوشتی نازک و دراز است که دور تا دور آن موادی مانند اسفناج، پیاز، هویج و تخم‌مرغ آب‌پز پیچانده و معمولا به عنوان پیش غذا در آرژانتین سرو می‌شود. نام این غذا کوتاه شده عبارت«matar el hambre» به معنی رفع گرسنگی است.
با این‌که گوشت قرمز در آرژانتین طرفداران بسیار زیادی دارد اما گیاه‌خواران نیز می‌توانند از دسرهای متنوعی که در آرژانتین وجود دارد نهایت استفاده را ببرند. «مدیا لونا» یکی از خوراکی‌های مخصوص گیاه‌خواران است. این غذا شبیه به کروسان فرانسوی است و بیشتر در وعده صبحانه این نان سرو می‌شود.
«دولسه دلچه» یکی از دسرهای آرژانتینی است که به عنوان یک غذای کامل از آن یاد می‌شود. این دسر از شیر جوشیده شده که تبدیل به کاراملی ضخیم به رنگ قهوه‌‎ای شده تشکیل می‌شود. این کرم یکی از وعده‌های صبحانه در آرژانتین است که با نان سرو می‌شود.
از دیگر خوراکی‌های شیرین در آرژانتین که طرفداراران زیادی دارد می‌توان به «الادو» اشاره کرد. الادو نوعی بستنی آرژانتینی است که پیش‌زمینه ایتالیایی دارد و توسط مهاجران ایتالیایی به آرژانتین آورده شده است و مردم آرژانتین در ساختار آن تغییراتی به وجود آورده‌اند.
منبع: Globaltableadvnture Nations Fresh Foods
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.