رئیس اداره بهزیستی کاشمر گفت: طی سال گذشته 8100 مورد غربال‌گری بینایی و هچنین شش‌هزار و 800 مورد غربالگری شنوایی در این شهرستان انجام شده است.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، اعظم حسن‌زاده در نشست خود با خبرنگاران از کسب مقام اول استان در اجرای طرح مشاوره ژنتیک و پوشش 100 درصدی غربال شنوایی نوزادان و نیز پرداخت مبلغ 16 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت پوشش این اداره طی سال گذشته خبر داد.

وی عنوان کرد: این اداره در مقام تولیت و مدیریت پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی و در نهایت ترمیم آلام اجتماعی، اقتصادی و جسمی آسیب‌دیدگان اجتماعی و افراد معلول تلاش می‌کند.

رئیس اداره بهزیستی کاشمر اظهار کرد: در حوزه اجتماعی، توانمندسازی خانواده و زنان، شبه خانواده و کودکان، اشتغال، امور توان‌بخشی، پرداخت مبالغی برای خرید مسکن به خانواده‌های تحت پوشش و فعالیت‌های امور پیشگیری از غربال‌گری شنوایی تا انجام آزمایشات ژنتیک و تهیه یک وعده غذای گرم و... فعالیت‌های متعددی توسط بهزیستی در شهرستان انجام شده است.

وی بیان کرد: در حوزه معاونت اجتماعی ضمن پرداخت مستمری ماهیانه و افزایش یارانه به تعداد یک‌هزار و 182 نفر به مبلغ یک میلیارد و 404 میلیون ریال، برای انجام 701 مورد کمک‌های موردی به مبلغ یک میلیارد ریال، 11 مورد سرمایه کار مددجویان به مبلغ 330 میلیون ریال، شهریه دانشجویان به تعداد 68 دانشجو به مبلغ یک‌میلیارد و ده میلیون ریال، 451 مورد یارانه مراکز غیردولتی به مبلغ 691 میلیون ریال و پرداخت 154 مورد حق بیمه زنان سرپرست خانوار به مبلغ یک‌میلیارد و 402 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

حسن‌زاده همچنین افزود: در حوزه شبه خانواده و امور کودکان و نوجوانان نیز فعالیت‌هایی در مدت مزبور بابت 121 مورد امداد ماهیانه فرزندان در خانواده جایگزین مبلغ شش میلیارد و 342 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

نگهداری 40 فرزند در مراکز شبانه‌روزی

وی بیان کرد: علاوه بر این برای نگهداری 40 فرزند در مراکز شبانه‌روزی مبلغ شش میلیارد و 342 میلیون ریال یارانه پرداخت شده است، همچنین سال گذشته 910 میلیون ریال نیز بابت 15مورد کمک‌های موردی دفتر شبه خانواده و 781 مورد هزینه غذای گرم، شهریه منافع عالی به مبلغ 3 میلیارد  و 664 میلیون ریال هزینه شده است.

حسن‎زاده با بیان این‌که در حوزه اشتغال نیز واحد اشتغال بهزیستی کاشمر اقداماتی در یک‌سال اخیر انجام داده؛ گفت: در حوزه اجتماعی به 66 نفر مبلغ 11میلیارد و 200 میلیون ریال، در حوزه توان‌بخشی به 61 نفر مبلغ 10 میلیارد و 200 میلیون ریال و در حوزه پیشگیری به 18 نفر مبلغ یک‌میلیارد و 930 میلیون ریال پرداخت شده است.

وی افزود: مبلغ پرداختی بیمه کارفرمایی و خویش‏فرمایی بالغ بر 445 میلیون ریال بوده و در خصوص فعالیت‌های انجام شده و در معاونت امور توان‌بخشی این اداره نیز هزینه مستمری ماهیانه به 1884 نفر بالغ بر دو میلیارد و 88 میلیون ریال است که در این زمینه شاهد رشد 50 درصدی مستمری مددجویان در حوزه توان‌بخشی بوده‌ایم.

رئیس اداره بهزیستی کاشمر اظهار کرد: از جمله سایر فعالیت‌ها در حوزه توان‌بخشی 23 مورد مناسب‌سازی با هزینه 400 میلیون ریال، پرداخت 32 مورد شهریه دانشجویان و دانش‌آموزان توان‌بخشی به مبلغ730 میلیون ریال، پرداخت 216 یارانه، مراکز غیردولتی به مبلغ 10 میلیارد و 915 میلیون ریال و انجام 945 مورد توان‌بخشی مبتنی بر جامعه CBR به مبلغ 900 میلیون ریال است، هم‏چنین 264 مورد نیز وسایل بهداشتی و توان‌بخشی توسط این واحد به افراد تحت پوشش ارائه شده است.

حسن‌زاده با اشاره به وضعیت مسکن افراد تحت پوشش بهزیستی گفت: در مجموع فاقدین مسکن 816 نفر و 58 نفر فاقد مسکن دو معلول شهری و 13 مورد فاقدین مسکن دو معلولی روستایی در شهرستان هستند که در سال گذشته بابت مسکن مددجویان و توان‌خواهان به 21 نفر هزینه خرید و ساخت مسکن به مبلغ یک میلیارد و 450 میلیون ریال پرداخت شده است.

رئیس اداره بهزیستی کاشمر در ادامه به بیان فعالیت‌های معاونت امور پیشگیری این اداره پرداخت و گفت: این معاونت در سال گذشته فعالیت‌های متعددی در حوزه غربال‌گری بینایی و شنوایی، درمان اعتیاد، مشاوره (ترس و اضطراب)، کاهش طلاق، طرح‌های اجتماع‌محور و مشاوره ژنتیک با صرف مبلغ یک‌میلیارد و 462 میلیون ریال انجام داده است.

 وی گفت: برای انجام 8100 مورد غربال‌گری بینایی مبلغ 95 میلیون ریال و انجام شش‌هزار و 800 مورد غربالگری شنوایی مبلغ 100 میلیون ریال اعتبار در سال گذشته هزینه شده است.

حسن‌زاده در پایان یادآور شد: 130مورد درمان اعتیاد به مبلغ 65 میلیون ریال، 350 مورد مشاوره (ترس و اضطراب) با صرف مبلغ 60 میلیون ریال،50 مورد کاهش طلاق با صرف مبلغ  45 میلیون ریال، اجرای طرح‌های اجتماع‌محور به تعداد سه هزار و 700 نفر با صرف مبلغ 30 میلیون ریال و مشاوره ژنتیک به تعداد یک‌هزار و 27 نفر با صرف مبلغ یک میلیارد ریال از دیگر فعالیت‌های معاونت پیشگیری این اداره در یک‌سال گذشته است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.