رئیس هیات وزنه برداری خراسان رضوی روز شنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از این سالن به خبرنگار ایرنا گفت: پیش از این تنها در مجموعه ورزشی تختی مشهد یک سالن وزنه برداری وجود داشت و امروز سالن وزنه برداری آستان قدس رضوی هم به بهره برداری رسید.

سعید حسین زاده مقدم با بیان اینکه این سالن ۱۵۰ متر مربع زیر بنا دارد افزود: با کمکهای اداره کل ورزش و جوانان استان و آستان قدس رضوی تا کنون ۵۰۰ میلیون ریال برای این سالن هزینه شده است و  تا ۴۰ روز آینده سومین سالن وزنه برداری مشهد هم به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: پیش از این هیات وزنه برداری فقط در مشهد، قوچان، تربت حیدریه و فریمان فعالیت می کرد که در شش ماه اخیر هیات در شهرستانهای تربت جام، سبزوار، گناباد، چناران، کلات و باخرز هم راه اندازی شده است و در شهرهای نیشابور و تایباد هم به زودی فعالیت هیات وزنه برداری  آغاز می شود و هم اینک دو هزار کیلو گرم میله و هالتر برای تجهیز این سالنهای ورزشی خریداری شده است.

رئیس فدراسیون وزنه برداری هم در مراسم بهره برداری از این سالن گفت: راه اندازی رشته وزنه برداری در آستان قدس رضوی فعالیت بسیار مناسبی است که می‌تواند به این ورزش کمک کند.

 علی مرادی با بیان اینکه از نظر منابع مالی، کشور ما با سایر کشور های صاحب سبک تفاوت هایی دارد افزود: این تفاوتها ما را ضعیف تر نکرده و همچنان در بین برترین های وزنه برداری دنیا قرار داریم و امیدوارم به برکت امام رضا(ع) بتوانیم با معرفی قهرمانان استان خراسان رضوی در کشور، دل مردم را شاد کنیم.

مدیر موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی هم گفت: حدود ۲۰ سال از حضور آستان قدس رضوی در عرصه ورزش می گذرد ولی تاکنون در رشته وزنه برداری فعالیت نداشته ایم و امروز امیدواریم با بهره برداری از این سالن وزنه برداری در تربیت بدنی آستان قدس رضوی بتوانیم فعالیت های خوبی در این مسیر انجام دهیم.

علی اکبر هاشمی جواهری افزود: آستان قدس رضوی امکانات خوبی داشته و می تواند پشتوانه خوبی برای استان و کشور در این رشته باشد همچنین از جمله زیر ساخت های رشته وزنه برداری، بدنسازی است که آستان قدس رضوی زیر ساخت های بدنسازی مناسبی را در مجموعه تربیت بدنی دارد و  ما از هر نظر این امکان را داریم که میزبان اردوی های کشوری و بین المللی وزنه برداری در آستان قدس رضوی باشیم.

وی ادامه داد: وزنه برداری در بین جوانان طرفداران زیادی دارد و امیدوارم بتوانیم از این ظرفیت و استعدادهای خوبی که در خراسان رضوی هست حداکثر بهره را ببریم.

۷۵۰۷/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.