رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار روز دوشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: امسال از محل اعتبارات آبخیزداری احداث بند خاکی و سرریز روستای "سرود" و تکمیل سرریز بندهای خاکی روستاهای "سبه" و "قاسمی" بخش ششتمد اجرا می شود.
عباسعلی کیانی فرد افزود: همچنین اجرای عملیات اصلاح و احیاء (کپه کاری) مراتع و  جنگل کاری در سطح ۱۸۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی شهرستان سبزوار انجام می شود.  
وی اضافه کرد: از دیگر طرحهای مرتبط با آبخیزداری شهرستان سبزوار در سالجاری حفر چاههای مالداری، آبشخور و نصب ۱۱ دستگاه آبگرمکن خورشیدی رایگان با هدف جایگزینی سوخت فسیلی و جلوگیری از تخریب منابع طبیعی است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: سال گذشته در اجرای طرحهای آبخیزداری دو  بند خاکی روستایی در روستاهای 'سبه' و 'قاسمی' بخش ششتمد با اعتبار هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اجرا شد.
کیانی فرد با بیان اینکه سالانه حجم فراوانی از رواناب و سیلاب‌ از مناطق مرتفع شمالی وارد دشت سبزوار می ‌شود افزود: اجرای طرح های آبخوان داری و آبخیزداری از راهکارهای موثر مقابله با کم آبی در این منطقه است.
۸۰۰ هزار هکتار از گستره یک میلیون هکتاری سبزوار عرصه منابع طبیعی است که تاکنون برای ۷۵۰ هزار هکتار از زمین های ملی این شهرستان سند مالکیت دولتی صادر شده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

۸۱۴۵/۷۴۹۵/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.