معاون فرهنگی - مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی روز یکشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا افزود: صدور مجوز نشر به مولفان به شکل ناشر - مولف دیگر جایگاه قانونی ندارد و صدور این نوع مجوز متوقف شده است.

افشین تحفه گر گفت: در گذشته صدور مجوز به مولفان به صورت موردی و غیررسمی برای افرادی در نظر گرفته شد که  فقط یک اثر داشتند و شاید ناشری هم برای چاپ و نشر کتاب خود پیدا نمی‌کردند از این رو برای کمک به این نویسندگان اجازه داده شد که به صورت استثنائی کتاب را خودشان چاپ کنند.

وی تاکید کرد: اکنون روند صدور مجوز کتاب برای مولف–ناشرها متوقف شده است بنابراین از این پس مولفان و مترجمان باید از طریق ناشران رسمی و دارای پروانه معتبر برای گرفتن مجوز نشر اثر خود قبل از چاپ اقدام کنند.

معاون فرهنگی - مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای ورود ناشرانبه کار نشر، صلاحیت‌ های حرفه‌ای و صنفی‌ شان سنجیده و ارزیابی می‌شود و در برابر حقوق اشخاص حقیقی و حقوقی مسئولیت پذیر می‌ شوند اما درباره ناشر - مولفان وضعیت این‌ گونه نیست.

صدور مجوز برای نشر کتاب در سراسر کشور از اردیبهشت امسال الکترونیکی شده است و ناشران باید از طریق مراجعه به سامانه، مجوز الکترونیکی برای نشر کتاب دریافت کنند.

۷۴۸۹/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.