معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از توقف صدور مجوز ناشر- مولف خبر داد.    به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، افشین تحفه‌گر با اشاره به نامه مدیر کل دفتر توسعه کتاب و کتاب‌خوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به این‌که صدور مجوز نشر به مولفان به شکل ناشر- مولف جایگاه قانونی ندارد، صدور این نوع مجوز متوقف شده است.
وی افزود: در گذشته صدور مجوز به مولفان به صورت موردی و غیررسمی برای افرادی در نظر گرفته شد که فقط یک اثر داشتند و احیاناً ناشری هم برای چاپ و نشر کتاب خود پیدا نمی‌کردند، لذا برای کمک به این نویسندگان اجازه داده شد که استثنائاً کتاب را خودشان چاپ کنند.
 وی تاکید کرد: اکنون روند صدور مجوز کتاب برای مولف–ناشرها متوقف شده است؛ بنابراین از این پس آثار این دسته از مولفین و مترجمین بایستی از طریق ناشران رسمی و دارای پروانه معتبر برای گرفتن مجوز قبل از چاپ اقدام نماید.
تحفه‌گر در پایان تصریح کرد : ناشران برای ورود به کار نشر صلاحیت‌های حرفه‌ای و صنفی‌شان سنجیده و ارزیابی می‌شود و در برابر حقوق اشخاص حقیقی و حقوقی مسئولیت‌پذیر می‌شوند؛ اما درباره ناشر مولفان وضعیت این‌گونه نیست.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.