به گزارش ایرنا، علی رستمی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در سال گذشته سهمیه اعتبار مشاغل خانگی تربت حیدریه ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بود که صد درصد آن جذب و باعث ایجاد اشتغال ۲۹ نفر شد.
وی سهمیه اعتبارات اشتغال پایدار روستایی را نیز ۱۷۶ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: با تعامل و همکاری بانک‌ های عامل ۱۹۲ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال از محل این اعتبارات تسهیلات لازم به ۱۸۹ نفر پرداخت شد که اشتغالزایی ۵۴۴ نفر را در پی داشت‌.

وی همچنین تعداد کارورزان جذب شده از ابتدای این طرح را ۳۸۳ نفر ذکر کرد و اظهار داشت: از این تعداد ۶۹ نفر در سا ل ۹۶ و ۲۳۷ نفر در سال گذشته و ۷۷ نفر نیز در چهار ماه امسال جذب شدند.
رستمی در زمینه اعتبارات مشاغل خانگی سال جاری و چگونگی روند شناسایی، تصویب و معرفی طرح‌ ها گفت: امسال بر اساس مصوبه کارگروه اشتغال استان، به دلیل محدودیت منابع، توزیع شهرستانی منابع انجام نشد ضمن اینکه فقط به طرح‌ های پشتیبان، تسهیلات مورد نیاز پرداخت می‌ شود و طرح‌ های متقاضیان باید به صورت متمرکز در استان تصویب و به بانک معرفی شوند.
وی با انتقاد از دستورالعمل جدید پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به ویژه تصویب نهایی طرح‌ ها در استان افزود: با این روش روند فعالیت‌ ها مختل شده و امکان جذب حداکثری و عادلانه تسهیلات وجود ندارد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در حدود ۱۵۰ کیلومتری مشهد واقع است.

۷۰۷۹/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.