رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد از صادرات 500 تن کالا به ارزش 600 هزار دلار در سه ماهه نخست سال جاری از این شهرستان خبر داد.

هادی ایزدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، اظهار کرد: این کالاها شامل سنگ‌های ساختمانی، ظروف چینی و فرآورده‌های لبنی بوده که با وجود همه مشکلات صادرات شده است.

وی حفظ و توسعه واحدهای صنعتی را از سیاست‌های مهم دولت برشمرد و افزود: در چند سال اخیر 20 واحد صنعتی گناباد توسعه داشته‌اند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد بیان کرد: در سال گذشته با همه مشکلات تأمین منابع و فضای کسب و کار و نیز تحریم‌ها شاهد رشد قابل توجهی نسبت به سال قبل بوده‌ایم.

وی تأکید کرد: در سال 97 تعداد 36 مجوز صنعتی به ارزش 500 میلیارد صادر شده که نسبت به سال قبل آن از نظر میزان سرمایه‌گذاری 115 درصد، از نظر تعداد 89 درصد و از نظر اشتغال نیز 84 درصد رشد داشته است.

ایزدی با اشاره به طرح مثلت اقتصادی، افزود: 14 واحد صنعتی نیمه تمام با سرمایه‌گذاری 600 میلیارد در گناباد در این طرح قرار گرفته که امیدواریم با همت معین‌هایی که مشخص شده‌اند تا پایان سال شاهد راه‌اندازی برخی از آن‌ها باشیم.

وی اظهار کرد: در سال گذشته 51 طرح کوچک و بزرگ از منابع بانکی بهره‌مند شدند که در مجموع 577 میلیارد تسهیلات پرداخت گردیده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: هفت هزار و 122 تن کالا نیز به ارزش 4 میلیون دلار به 16 کشور هدف صادراتی ارسال شده که رشد 20 درصدی داشته است؛ در بحث سنگ‌های ساختمانی نیز شاهد یک رشد 300 درصدی بوده‌ایم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.