مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: بزرگ‌ترین گامی که در راستای واگذاری امور مردم به مردم که دنیا شعار آن را می‌دهد از طریق دهیاری‌ها عملی شد.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور در نشست دهیاران شهرستان نیشابور و فیروزه که در اردوگاه شهید رجایی نیشابور برگزار شد، عنوان کرد: اگر بخواهیم از ده دستاورد بزرگ انقلاب برای جهان نام ببریم قطعا شکل‌گیری ۳۷ هزار دهیاری یکی از آن‌هاست.

اسماعیل زیارتی نصرآبادی ادامه داد: قبل از شکل‌گیری انقلاب روستاهای ما رها شده بودند؛ بزرگ‌ترین گامی که در راستای واگذاری امور مردم به مردم که دنیا شعار آن را می‌دهد، از طریق دهیاری‌ها عملی شد.

وی عنوان کرد: اگر شن‌زار را به دولت‌ها بدهیم آن دولت با کمبود شن مواجه خواهد شد؛ سابقه دنیا نشان داده که دولت‌ها نمی‌توانند کارگزارهای موفقی در امور محلی باشند.

زیارتی نصرآبادی افزود: در ۲۹ هزار روستای کشور مانند شهرها زباله‌های مردم طبق ساعات مقرر شده در حال جمع‌آوری است. در شرکت تعاونی دهیاری‌ها حدود ۱۰ هزار شغل ایجاد شده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور در خصوصی تحولات اخیر حقوق و مزایای دهیاری‌ها نیز عنوان کرد: حقوق و مزایای دهیاری‌ها افزایش چشمگیری خواهد داشت.

وی گفت: ابلاغیه وزیر در خصوص ایجاد شهر جدید به این صورت است که تمام نیروهای انسانی دهیاری به نیرو های انسانی شهرداری شهر تازه احداث شده تغییر میابد. در آیین‌نامه استخدامی دهیاری‌ها مشاغل کارگری دهیاری‌ها با مشاغل کارمندی آن از هم جدا خواهد شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.