فرماندار بردسکن از انعقاد 15 تفاهم‌نامه با معین‎های اقتصادی و ارزش 668 میلیارد تومان با اشتغال هزار و 422 نفر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بردسکن، مجتبی شاکری در این خصوص افزود: با توجه به بارش‌های 342 میلیمتری و سیلاب در فروردین‎ماه خسارت‌های بسیاری به بخش کشاورزی و منازل مسکونی وارد شد.

فرماندار بردسکن بیان کرد: بعد از سفر استاندار خراسان‌رضوی به شهرستان و کلنگ‌زنی که برای احداث واحدهای مسکونی ناشی از سیلاب صورت گرفت 310 پرونده تشکیل، 240 پروانه صادر، 180 آواربرداری، 45 مورد آرماتور بندی، 25 مورد اجرای فنداسیون، نصب و تحویل 80 مورد اسکلت و 15 مورد نصب، 5 مورد دیوار چینی و سفت کاری یک مورد انجام شده است.

وی گفت: طی سال گذشته اعتبارات تملک دارایی شهرستان 9 میلیارد و 160 میلیون تومان برای 90 پروژه بوده که این آمار در سال جاری بیش از 12 میلیارد تومان برای 90 پروژه است و در مجموع 31 درصد افزایش اعتبارات تملک دارایی سرمایه‎ای شهرستان نسبت به سال گذشته را داریم.

شاکری افزود: اعتبارات قانون استفاده متوازن سال گذشته 10 میلیارد و 248 میلیون تومان برای 29 پروژه بوده و امسال با افزایش 10 میلیارد و 735 میلیون تومان، 17 درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته است.

وی عنوان کرد: مجموع اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‎ای و قانون استفاده متوازن در سال جاری 22 میلیارد و 735 میلیون تومان است. شاکری اظهار کرد: طی سال گذشته 100 درصد تعهد اشتغال شهرستان محقق شده به طوری که هزار و 388 نفر در سامانه رصد ثبت شده‌اند ولی تعهد هزار و 303 نفر بوده و بیش از 106 درصد تحقق یافته است.

وی بیان کرد: تعهد اشتغال امسال هزار و 197نفر است که هم اکنون در حال انجام بوده و ثبت سامانه رصد می‌شود.

وی همچنین گفت: سهمیه ابلاغی به شهرستان طی سال گذشته در تسهیلات حوزه اشتغال 10 میلیارد و 847 میلیون تومان بوده که تقریبا 20 میلیارد تومان جذب تسهیلات را در سال گذشته داشته‎ایم.

فرماندار بردسکن افزود: طی سال گذشته 100 درصد تسهیلات اول مشاغل خانگی و تبصره 16 توسط کمیته امداد و بهزیستی شهرستان جذب شده است.

وی گفت: در بخش‌های مختلف از جمله بخش کشاورزی پتانسیل‎های خوبی در شهرستان وجود دارد به طوری که در تولید انجیر رتبه اول استان را دارا هستیم و در محصولات انار، پسته، زعفران و بذر پنبه ظرفیت‎های مناسبی مهیاست.

شاکری همچنین افزود: در بخش معادن چندین معدن مس، طلا، سنگ آهن، منگنز و گچ را با اشتغال بیش از یک‌هزار نفر در شهرستان داریم که فعالیت خوبی دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.