رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: از میان همه صفات برجسته بعد فرهنگی امام رضا(ع) بیش از ابعاد دیگر تلالو یافته است.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، جمشید جعفرپور که در آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه السلام در برج سپید مشهد سخن می‌گفت؛ در ادامه عنوان کرد: امام رضا(ع) در هماوردهای فکری آن دوران که همه گیر شده بود توانست در برابر مکاتب الحادی و در برابر رویکردهای غیر توحیدی حقانیت و صلابت افکار توحیدی و اسلامی را به اثبات رساند و برترین دیدگاه  یعنی دیدگاه اسلام را بر دیگر دیدگاه ها اثبات کند.
وی ادامه داد: امروز در زمانه و شرایطی هستیم که 72 ملت کفر علیه ملت اسلام و ملت ایران متحد شدند و با زیر پا گذاشتن پیمان‌های بین المللی و آنچه از قواعد بازی که خود تعریف کردند، نهایت فشار را در ابعاد اقتصادی فرهنگی و نظامی اعمال می‌کنند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر ما به فرمان ولیمان که فرمان به استقامت داده و جز این گزیر و گریزی نداریم، عمل کنیم باید جزو کسانی نیستیم که باعث تشویش و نگرانی رهبر باشیم بلکه باید همه در ابعاد مختلف به ویژه در بعد فرهنگی پشت رهبر باشیم. ما پیروز این میدان خواهیم بود اگر به شیوه اسوه مان امام رضا(ع) عمل کنیم.
جعفرپور تصریح کرد: در شب میلاد امام فرهنگی و در جمع افسران فرهنگی هستیم. امامی که با روش و منش خود در زمانی که حضور داشت.از میان همه صفات برجسته بعد فرهنگی امام رضا(ع) بیش از ابعاد دیگر تلالو یافته است.
وی افزود: امام رضا(ع) در هماوردهای فکری آن دوران که همه‌گیر شده بود توانست در برابر مکاتب الحادی و در برابر رویکردهای غیر توحیدی حقانیت و صلابت افکار توحیدی و اسلامی را به اثبات رساند و برترین دیدگاه  یعنی دیدگاه اسلام را بر دیگر دیدگاه ها اثبات کند.
عبور از واقعیت ها ما را به آرمان ها می رساند
جمشیدی اظهار کرد: آنچه از امام هشتم می آموزیم عبور از آرمان‌ها به سمت واقعیت‌هاست زیرا اگر ما تمام چشم خود را به آرمان ها بدوزیم و از واقعیت‌ها غفلت کنیم در یک رویا پردازی غرق خواهیم شد.
جعفرپور تصریح کرد: اگر صرفا به میدان نگاه کنیم و فقط واقعیت‌ها و تحمیل‌هایی را که دشمن اعمال کرده بنگریم این نیز ما را مغلوب خود کرده و نمی توانیم قدم از قدم برداریم و ارزش گرا باشیم. هنر ما این است که با توجه به واقعیات راهی به سوی آرمان ها باز کنیم. این چیزی است  که در جبهه فرهنگی به تبعیت از امام هشتم ما باید آن را در کمیسیون فرهنگی پیگیری کنیم.
وی با بیان اینکه فعالان فرهنگی و اقتصادی افسران و سربازان این میدان هستند، اظهار کرد: در حوزه فرهنگی هم باید با تمام توان به گونه‌ای باشیم که نقش خود را به‌درستی ایفا کرده و در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنیم. 
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: این کمیسیون آمادگی دارد در راستای این مهم قانون‌گذاری کرده فعالیت‌هایی را انجام دهد و فرهنگ‌سازی کند، اما گام فرهنگی تنها با قانون‌گذاری میسر نمی‌شود بلکه بسترهای دیگری را می طلبد و صرفا قانون می‌تواند تضمینی در این خصوص باشد لذا کارهای بزرگ دیگری باید در حوزه فرهنگ انجام دهیم.
ظهور منجی و تحقق آرمان‌ها
 جعفر پور اظهار کرد: ما در پایان زیارت امین الله با این مضمون  (و اظهر کلمه الحق و جعلها العلیا و ...) دعایی می‌خوانیم که همه این دعاها در یک آرمان خلاصه می شود. و آن آرمان همان اللهم عجل لولیک الفرج است. اگر امام ظهور کند همه آرمان‌ها محقق خواهد شد که در این خصوص وظیفه ما ایجاد بستری مناسب و زمینه سازی برای ظهور است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.