رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت : متوسط زمان رسیدن آمبولانس اورژانس بر بالین بیمار و مصدوم به صورت میانگین در حوادث شهری ۶.۲ و در جاده ها ۱۲.۶ دقیقه ثبت شده است.

به گزارش ایلنا از نیشابور، دکتر قاسم مشار موحد گفت: در سه ماهه نخست سال جاری از سی و شش هزار و ۱۳۱ تماس که با مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ نیشابور برقرار شده، پنج هزار تماس مزاحمت تلفنی بوده و شش هزار و ۶۵۱ مورد نیز منجر به اعزام آمبولانس شده که افزایش سیزده درصدی ماموریت های اورژانس پیش بیمارستانی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است. 

موحد افزود: از مجموع این ماموریت ها، چهار هزار و ۱۹۹ مورد در مناطق شهری و دو هزار و ۴۵۲ مورد در مناطق جاده‌ای بوده است، همچنین بیشترین تعداد تصادفات در ساعات ۱۲تا ۲ ظهر و ۵ بعد از ظهر تا ساعت ۱۹ رخ داده است که بیشترین تعداد مصدومین در افراد بین ۲۰تا ۳۰ سال بوده است.

وی اظهار کرد: در این مدت واحد‌های عملیاتی اورژانس پیش بیمارستانی به دو هزار و ۱۶۵نفر در حوادث ترافیکی و چهار هزار و ۴۸۶نفر مصدوم غیر ترافیکی و بیمار خدمات درمانی ارائه داده است.

رئیس اورژانس ۱۱۵نیشابور بیان کرد: تعداد چهار هزار و ۱۰۸نفر به مراکز درمانی انتقال یافته اند و ۸۵۷نفر بیمار و مصدوم نیز در محل حادثه پس از معاینه به صورت سرپایی درمان شده اند. 

وی در ادامه تصریح کرد: در این مدت، شانزده مصدوم به کمک اتوبوس آمبولانس و ۲۲ مصدوم و بیمار توسط بالگرد اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان انتقال داده شده است. 

وی بیان کرد: در سه ماهه نخست ۹۸ بیش از ۶۵ مورد استقرار جهت پوشش امدادی نماز جمعه، مسابقات ورزشی، مراسمات مذهبی و مانورها توسط پرسنل این مرکز صورت گرفته است.

به گفته رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی، متوسط زمان رسیدن آمبولانس اورژانس بر بالین بیمار و مصدوم به صورت میانگین در حوادث شهری ۶.۲ و در جاده ها ۱۲.۶ دقیقه ثبت شده است.

وی در پایان به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر اورژانس ۱۱۵ نیشابور با ۶ پایگاه شهری، ۱۳پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه اورژانس هوایی در حال خدمت رسانی شبانه‌روزی به همشهریان محترم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.