بر اساس نتایج تحقیقات جدید،  محیط آموزشی مناسب در منزل موجب موفقیت تحصیلی افراد  طی زندگی خواهد شد.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از نیوز، محققان اظهار کردند: والدینی که به طور منظم برای کودکان کتاب می‌خوانند و یا با آنان در مورد کتاب‌های مختلف صحبت می‌کنند در آزمون‌های ریاضی در سنین نوجوانی موفق هستند.
در این تحقیق، محققان آلمانی  229 کودک در سن سه سالگی تا پیش‌دبستانی و سپس 12 تا 13 سالگی را با آزمون‌های مهارت ریاضی به صورت سالانه مورد ارزیابی قرار دادند.
محققان دریافتند کودکانی که در سنین پیش از دبستان در معرض محرک‌های زبان و ریاضی قرار دارند در دوران دبستان و مقطع بعدی در خواندن و مهارت ریاضی موفق‌تر هستند.
محقق این تحقیق، دکتر سیمون لرل از دانشگاه بامبرگ آلمان اظهار کرد: نتایج این تحقیق نشان می‌دهد قرار گرفتن کودکان در معرض کتاب‌های مختلف نه فقط موجب یادگیری بهتر آنان در خواندن و نوشتن می‌شود بلکه مهارت‌های ریاضی آنان نیز تقویت خواهد شد.
فعالیت خواندن و نوشتن در کودکان و همکاری والدین با آنان موجب تعامل بیشتر والدین در خواندن و نوشتن وهمچنین افزایش مهارت‌های ریاضی شده و مهارت‌های زبانی کودکان نیز تقویت می‌شود.
محققان در ادامه افزودند: این روش نه فقط در یادگیری تحصیلی موثر است، بلکه در آموزش کودکان به عنوان یک فرد، نقش وی در آینده به عنوان مادر یا پدر و شخصیت اجتماعی و اقتصادی نیز تاثیر بسزایی دارد.
نتایج این تحقیق در نشریه School Effectiveness and School Improvement منتشر شده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.