مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی گفت: ۲۵ پروژه نیمه تمام عمرانی در حوزه کتابخانه‌های استان وجود دارد و برای اتمام آن‌ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال مورد نیاز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر سبزیان در حاشیه افتتاح دویست و دوازدهمین کتابخانه استان در تایباد طی گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، اظهار کرد: استان خراسان‌رضوی دارای ۱۲۸ کتابخانه نهادی و ۸۴ کتابخانه مشارکتی و مستقل است.

وی ادامه داد: بیش از2 میلیون و ۵۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های این استان با موضوعات مختلف و متناسب با نیاز روز موجود است و کتابخانه مرکزی مشهد در حوزه امانت‌دهی رتبه اول کشور را از آن خود کرده است.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان را دانش‌آموزان، دانشجویان و جوانان تشکیل می‌دهند، گفت: استان خراسان‌رضوی برای ارائه کتاب به افراد سالمند، بازنشستگان و بانوان خانه‌دار که دسترسی به کتابخانه را ندارند تدابیری شامل راه‌اندازی شهروند کتابخوان برای اولین بار در کشور را انجام داده که اقدام موثری در راستای ترویج فرهنگ مطالعه خواهد بود.

حجت‌الاسلام سبزیان مطرح کرد: اکنون این استان دارای پنج کتابخانه سیار است که به بیش از 40 روستا خدمات فرهنگی ارائه می‌دهند و هر واحد سیار قادر است ظرفیت خدمات 10 کتابخانه ثابت را داشته باشد.

وی افزود: جمع‌آوری نسخ خطی از دیگر اقدامات مهم کتابخانه‌های عمومی این استان به شمار می‌رود و اکنون در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی بالغ بر 2 هزار نسخه کتب خطی موجود است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی گفت: این استان 6 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت دارد و تنها 250 هزار نفر از آن عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و این آمار مطلوب نیست.

کتابخانه عمومی مولانا در شهر تایباد با همکاری شهرداری این شهر در زمینی به مساحت ۲۶۰ متر مربع، با هفت هزار جلد کتاب و هزینه ۸۰۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید. شهرستان تایباد با هفت کتابخانه نهادی و مشارکتی با ۶ هزار عضو فعال دارد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.