نماینده مردم شهرستان‌های تایباد، تربت‌جام، باخرز و صالح‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت بهداشت و درمان در تایباد صفر است و تنها بیمارستان این شهرستان شایسته مردم نیست و نیاز به توسعه دارد.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، جلیل رحیمی جهان‌آبادی در جلسه‌ای که با موضوع واگذاری زمین بیمارستان جدید تایباد در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: این بیمارستان با قدمت بیش از 50 سال علاوه‌بر فضا و تجهیزات به‌روز پزشکی در حوزه تامین پزشک نیز با  کمبود مواجه است.

در ادامه سرپرست فرمانداری تایباد گفت: برای بهبود بهداشت و درمان در این شهرستان لازم است موانع موجود در راستای واگذاری زمین برای احداث بیمارستان جدید برداشته شود.

محسن سیاح بیان کرد: تا زمانی که مشکل احداث بیمارستان جدید حل شود، بهتر است با جدیت بیشتر اقداماتی پیرامون ارائه خدمات مطلوب‌تر به مراجعه کنندگان در بیمارستان فعلی انجام شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد نیز در این نشست مطرح کرد: بیمارستان خاتم‌الانبیاء تایباد یک مرکز درمانی 110 تختخوابی است که اکنون با 139 تخت به بیماران خدمات ارائه می‌دهد.

سیدمحمد موسوی عنوان کرد: اقدامات اولیه و فنی طرح توسعه بیمارستان از وضعیت کنونی به 160 تختخوابی انجام شده و در بررسی‌های صورت گرفته این مرکز با وجود قدمت 50 ساله وضعیت مطلوب برای توسعه ندارد و باید بهسازی شود.

وی هزینه‌های نگهداری بیمارستان تایباد را به علت فرسودگی بسیار بالا اعلام کرد و افزود: برای احداث یک مرکز درمانی جدید با امکانات روز پزشکی در فضایی استاندارد بین 5 الی 10 هکتار زمین نیاز است و تاکنون زمین‌هایی که معرفی شده به لحاظ جغرافیایی مناسب نبوده و مورد تایید قرار نگرفته است.

در ادامه شیراحمد جهانی، رئیس شورای اسلامی شهر تایباد گفت: یکی از مشکلات اصلی در معلق ماندن احداث بیمارستان وجود تاغزارها در زمینی است که دارای استانداردهای مطلوب بوده، برای رفع این معضل، تاغزارها باید تغییر کاربری پیدا کنند، قطعا سلامت افراد و کم کردن هزینه‌های ایاب و ذهاب برای بیمارانی که مجبور به درمان در شهرهای دیگر هستند در اولویت است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.