رئیس شورای شهر اسلامی شهر مشهد گفت: برای تغییر نام معابر نیاز به ایجاد فضای متقاعدسازی مردم داریم.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، محمدرضا حیدری در نشست تخصصی و تبادل نظر پیرامون نام‌های تکراری معابر و خیابان‌ها و مسائل و مشکلات آن که در ساختمان شورای شهر اسلامی شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: نیاز است دستگاه‌های خدمات‌رسان و مجمموعه‌هایی که با مشکل آدرس مشابه مواجه هستند، به اغنای افراد کمک کنند و ضرورت پرداختن به نام‌های مشابه برای خیابان‌ها و معابر همین است. برای این امر باید برنامه‌ای تعریف شود تا تمرکز همه مجموعه‌های ذی‌ربط معطوف به موضوع نام‌های مشابه معابر باشد.
وی ادامه داد: می‌توان از ابزارهای مختلفی استفاده کرد و فضای عمومی را برای نام‌های مشابه تغییر داد. معتقدم علاوه‌بر برنامه‌ریزی در این خصوص، بحث‌های خبری و مناسبتی نباید اهمیت این مهم را تحت‌الشعاع خود قرار دهد. مسئله دوم پس از به نتیجه‌رسیدن برای تغییر نام معابر و خیابان‌ها، مکانیزم تغییر آن است. به نظر من کمیته نام‌گذاری باید متغیرها و شاخص‌هایی را برای این موضوع تعریف کند و خیابان‌های مشابه را طبق شاخص‌های تعریف شده تغییر نام دهد. 
رئیس شورای شهر سلامی شهر مشهد اضافه کرد: یکی از این متغیرها قدمت است که هر کدام از خیابان‌های مشابه که قدیمی‌تر بوده در اولویت حفظ نام قرار دارد. بر مبنای این اصل و شاخص می‌توان مردم را قانع و راضی کرد تا نام خیابان‌ها تغییر کند. برخی از این متغیرها و شاخص‌ها باید تثبیت شود که این کار را کمیته نام‌گذاری انجام خواهد داد. می‌توانیم به جای نظرخواهی از مردم هر محله، نخبگان و تاثیرگذاران محله را برای این اقدام توجیه کنیم. باید در هر محله که قرار است تغییر نام خیابان یا معبر صورت گیرد، فضای متقاعدسازی ایجاد کرد.
حیدری عنوان کرد: این موضوع باید به عنوان یک برنامه و طرح با ابعاد روشن و واضح و جدول زمانی مشخص تعریف شود. مباحث مبنایی هم مطرح شد که باید در دستور کار مجوعه قرار گیرد.
وی در خصوص اسم ساختمان‌ها در شهر مشهد که بر اساس سلیقه و انتخاب فرد صورت می‌گیرد، توضیح داد: معتقدم برای نام‌گذاری ساختمان‌های شهر هم باید ضابطه و قانونی تعیین کرد، نمی‌شود که هر کس بیاید و برای ساختمان خود اسمی انتخاب کند. شاید دلیل این امر پلاک‌های ساختمان‌ها باشد. می‌توان جدا از بحث هویت برای خیابان‌ها، شماره‌ای هم برای آن وضع کرد که وجود این شماره می‌تواند به شرکت‌ها و سازمان‌های خدماتی کمک کند. 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.