محمدرضا حیدری در سخنان پیش از خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته مشهد افزود: پارسال در مناطق کم برخوردار این شهر 304 میلیارد تومان درآمد کسب و 850 میلیارد تومان هزینه شد.
وی ادامه داد: همچنین 27 بوستان پارسال در شهر مشهد توسعه یافت یا به بهره برداری رسید که 14 بوستان آن متعلق به مناطق کم برخوردار است. امسال نیز 31 بوستان توسعه یافته و یا بهره برداری می شود کع 15 بوستان آن در مناطق کم برخوردار جای دارد. همه اینها برای تحقق شعار لیست امید صورت گرفته که هدف آن توسعه متوازن، عدالت و نشاط شهری است.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: همچنین سرمایه گذاران را تشویق کرده ایم در مناطق کم برخوردار مسکن بسازند. پیش از فعالیت شورای پنجم شهر مشهد قرارداد چهار هزار واحد مسکونی در این مناطق بسته شده است. اما شورای پنجم شهر مشهد تاکنون قرارداد ساخت دو هزار و 500 واحد مسکونی را منعقد کرده و امسال هم قرارداد ساخت هزار واحد دیگر بسته می شود.
وی افزود: نیمی از 240 میلیارد اعتبار آسفالت معابر سطح مشهد نیز مربوط به مناطق کم برخوردار این شهر است.
حیدری در ادامه کاهش 717 فرم عملیات مربوط به خدمات شهرداری مشهد به 149 فرم را از دیگر خدمات شورای این شهر ذکر و بیان کرد: این اقدام برای حفظ کرامت شهروندان و کاهش معطل ماندن آنها در شهرداری صورت گرفت.
وی ادامه داد: اجرای بعضی از خدمات شهرداری که پیش از این دو هفته زمان می برد نیز هم اینک به 48 ساعت کاهش یافته است. امضاهای مختلفی نیز که برای انجام امور لازم بود 41 درصد کمتر شده اند.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد همچنین به راه اندازی 'سامانه چشم شهر' از پایان اردیبهشت ماه جاری اشاره و بیان کرد: این سامانه همانند اورژانس است تا هر مشکلی که شهروندان مشهدی در محله و منطقه خود دارند در آن ثبت شده و با سرعت نسبت به رفعش اقدام شود. به این منظور 800 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
وی گفت: همچنین در ماههای آینده به منظور کاهش رفت و آمدها و ارتباط رو در رو که در موارد بسیار اندک منجر به تخلف می شد
'شهرداری الکترونیک' راه اندازی می شود.
حیدری توسعه فضای سبز شهر مشهد و اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) را از دیگر موارد مورد توجه شورای شهر مشهد ذکر و بیان کرد: پیش از شورای پنجم فضای سبز ایجاد شده اطراف حرم رضوی پنج هکتار بود اما با فعالیت این شورا تاکنون سه و نیم هکتار فضای سبز در این محدوده ایجاد شده است.
وی افزود: برای نخستین بار هم دولت بودجه ای برای شهر مشهد در نظر گرفته که در روند بازگشایی خیابانهای اطراف حرم مطهر نقش مهمی ایفا می کند.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزودن 155 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهری، بازگشایی بلوار نماز و عقد قرارداد سرمایه گذاری به مبلغ چهار هزار میلیارد تومان را از دیگر اقدامات این شورا ذکر و بیان کرد: خط دوم قطار شهری مشهد نیز تا پایان خرداد ماه آتی تا ابتدای بلوار پیروزی به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: افزایش قیمت بلیط اتوبوس و قطار شهری به منظور توسعه خدمات است تا کیفیت خدمات کاهش نیابد. با این وجود امسال 230 میلیارد تومان یارانه برای اتوبوس و 80 میلیارد تومان یارانه به قطارشهری مورد استفاده شهروندان مشهدی اختصاص یافته است.
حیدری تهاتر چهار هزار و 400 میلیارد تومانی با بانکها را دیگر اقدام شاخص شورای پنجم شهر مشهد اعلام و بیان کرد: اگر این اقدام صورت نمی گرفت می بایست هر ماه هزار و 500 میلیارد تومان قسط پرداخت می شد که شهرداری مشهد را مجبور به فروش تراکم و پروانه شناور می کرد.
وی همچنین هزینه روزانه مدیریت کلانشهر مشهد را پنج میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: مدیریت شهری مراقب است تا هزینه بیجا نکند و بتواند هر چه بیشتر خدمات دهی کند. اگر همراهی شهروندان نباشد در پیشبرد و تحقق برنامه ها موفق نخواهیم بود.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.