دومین همایش پژوهشی سالیانه اتاق عمل کشور امروز شنبه ۱۵ تیرماه ۹۸ با حضور ۵۰۰ نفر از اعضای بورد اتاق عمل وزارت بهداشت، اساتید و اعضای هیئت علمی و دانشجویان رشته اتاق عمل از سراسر کشور در محل سالن همایش‌های کوثر دانشگاه علوم پزشکی گناباد برگزار شد.

به گزارش ایسنا– منطقه خراسان، دکتر جواد باذلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد در این همایش اظهار کرد: امروزه سرعت رشد و توسعه دانش پزشکی در بخش‌های جراحی و درمانی آنقدر بالا رفته که اگر یک روز و یا ساعتی از مطالعه و در واقع مبادله اطلاعات عقب بمانیم، از بخش زیادی از دانش و علوم رو به رشد پزشکی عقب خواهیم افتاد.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از بیماران نیازمند اعمال جراحی هستند، افزود: بخش عمده‌ای از وظایف و یا همکاری‌هایی که در اتاق عمل و با تیم جراحی انجام می‌شود بر عهده کارشناسان اتاق عمل بوده که به نظر می‌رسد این عزیزان به میزان زیادی در دانشگاه‌های علوم پزشکی مغفول مانده‌اند.

باذلی بیان کرد: تاکنون حدود ۱۵۰ نفر در رشته اتاق عمل در دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و حدود ۱۴۰ دانشجو هم در همین رشته در حال تحصیل بوده و در مجموع این دانشگاه در حال حاضر با داشتن ۱۰۸ عضو هیئت علمی، تعداد ۱۸۰۰ دانشجو در ۲۷ رشته مقطع تحصیلی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد ادامه داد: بیمارستان علامه بهلول با داشتن تجهیزات مدرن جراحی اتاق عمل، آماده خدمات درمانی به عنوان قطب درمانی منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با داشتن امکانات و تجهیزات در حوزه تکنولوژی اتاق عمل و با پیگیری و موافقت هیئت بورد وزارت بهداشت، مقطع کارشناسی ارشد رشته اتاق عمل در این دانشگاه راه‌اندازی شود.

رئیس دومین همایش پژوهشی سالیانه اتاق عمل کشور گفت: این همایش با هدف به‌روزکردن و مبادله اطلاعات دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و نیز معرفی خدمات کارشناسان بخش اتاق عمل در بیمارستان‌ها برگزار شده است.

در ادامه این همایش حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب امام جمعه و مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز گفت: کریم به کسی گویند که خدمات رسانی بی‌منت داشته و بنابراین سیره ائمه اطهار (ع) در طول تاریخ، خود گواه این موضوع بوده است.

وی با تأکید بر اینکه خدمات‌رسانی در حوزه سلامت باید بی منت باشد، افزود: در روایات مختلف تلاش برای نجات جان یک انسان، برابر با نجات تمام بشریت آمده است.

بیمارستان بهلول گنابادی، قطب درمانی استان‌های خراسان‌رضوی و جنوبی

همچنین حامد قربانی فرماندار گناباد نیز در این همایش، دانشگاه علوم پزشکی را نمادی از رشد و توسعه این شهرستان ذکر کرد و گفت: بیمارستان علامه بهلول گنابادی به عنوان یک قطب درمانی، خدمات ارزشمندی به مردم استان‌های خراسان‌رضوی و جنوبی ارائه می‌کند.

وی با اشاره به محرومیت روستاها و محدودیت امکانات و خدمات در حوزه سلامت، خاطرنشان کرد: این مرکز بهداشتی درمانی، امکانات و تجهیزات درمانی مدرن و پیشرفته‌ای داشته و بیماران روستاهای محروم از بهترین خدمات درمانی با تعرفه دولتی در این مرکز بهره‌مند می‌شوند.

دکتر کوکب بصیری‌مقدم مدیر گروه رشته تکنولوژی اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی گناباد هم در این همایش با بیان اینکه دانشجویان این دانشگاه علاوه‌بر مباحث پژوهش، تحقیق و انواع مداخلات، در بحث ایده‌پردازی و ثبت اختراع نیز اقدامات بسیار ارزنده‌ای انجام داده‌اند، گفت: طراحی سایت آموزشی اتاق عمل، بحث شبیه‌سازی اتاق عمل و ثبت اختراع تجهیزات جراحی، نمونه‌هایی از فعالیت علمی و پژوهشی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گناباد است.

دبیرکل دومین همایش پژوهشی دانشجویی اتاق عمل کشور همچنین تأکید کرد: با وجود این دانشجویان و پرسنل خدوم اتاق عمل می‌توان کارهای ارزشمند و بزرگی در این حوزه انجام داد.

بصیری‌مقدم گفت: تعداد ۴۲۹ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال گردیده که 375 مقاله پذیرفته شده و ۲۷ مقاله به صورت سخنرانی و بقیه در قالب پوستر ارائه می‌شوند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.