مدیر کل نوسازی مدارس خراسان رضوی گفت: نوسازی مدارس به 5 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، جاسم حسین پور در این خصوص اظهار کرد: در سال جاری اعتبارات خوبی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده که به زودی ابلاغ خواهد شد و به تبع اعتبارات استان را نیز خواهیم داشت.

وی افزود: بخش عمده‌ای از اعتبارات مورد نیاز استان خراسان رضوی توسط خیرین مدرسه ساز تامین می‎شود که در همین خصوص در 23 خردادماه بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز برگزار خواهد شد.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی عنوان کرد: تاکنون خیرین بالغ بر 80 میلیارد تومان را در سطح استان خراسان رضوی تعهد کرده‌اند که امیدواریم تا روز برگزاری این جشنواره این مبلغ به 100 میلیارد تومان افزایش یابد.

وی بیان کرد: به دلیل افزایش جمعیت دانش آموزی در استان متاسفانه سرانه فضاهای آموزشی پایین‌تر از متوسط کشور است. به طوریکه به ازاء هر دانش آموز یک متر مربع از متوسط کشور عقب هستیم.

حسین‌پور گفت: از سویی ظرفیت ها و فرصت‌های بسیار خوبی در استان داریم که عمده آن اقبال و توجه خیرین مدرسه ساز هستند که از سراسر دنیا و کشور و استان خراسان رضوی معطوف به این امر شدند و مشارکت بسیار فعالی در ایجاد فضاها دارند و بخشی از تجهیزات مدارس را تامین می‌کنند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر حدود 500 پروژه کوچک و بزرگ در دست اجرا داریم و پیش بینی می‌شود حدود 700 کلاس درس را تا مهرماه امسال تکمیل و تحویل آموزش و پرورش دهیم.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی افزود: در خصوص مقاوم سازی، نوسازی و بازسازی مدارس فرسوده هر ساله مبلغی از اعتبارات ملی به تخریب و بازسازی و مقاوم سازی مدارس تخصیص پیدا می‌کند که در سال گذشته حدود 40 میلیارد تومان را در سطح استان با تخصیص 100 درصد داشتیم که در این راستا هزینه شد.

وی اظهار کرد: امیدواریم این اعتبارات استمرار داشته و در سالهای آینده شاهد باشیم که تمام مدارس فرسوده در سطح استان تخریب و نوسازی شده‌اند.

حسین پور بیان کرد: تاکنون حدود 70 درصد مدارس مقاوم سازی شده و 30 درصد دیگر فرسوده و نیازمند تخریب و بازسازی هستند که براساس اعتباراتی که به استان ابلاغ می‌شود به همان تناسب تخریب و بازسازی مدارس صورت خواهد گرفت.

وی گفت: اکنون 5 میلیون متر مربع فضای آموزشی داریم که برای تخریب، بازسازی و نوسازی این 30 درصد باقی مانده به سه تا 5 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی افزود: به رغم شرایط سخت اقتصادی اما توجه خیرین به ایجاد فضاهای آموزش و پرورش بیشتر شده به طوریکه در مقایسه با اعتبارات استانی 60 درصد توسط خیرین و 40 درصد توسط دولت تامین می‌شود.

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم تمامی مشکلات فضاهای آموزش و پرورش را حل کنیم نیاز به حضور و مشارکت خیرین داریم و دولت نخواهد توانست تمامی مشکلات را به تنهایی حل کند.

حسین پور بیان کرد: رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اعتبارات بسیار زیادی را نیاز دارد که باید در این خصوص مشارکت‌های خیرین را نیز داشته باشیم

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.