شهردار مشهد گفت: یکی از شعارهای شورای پنجم شهر مشهد تبدیل کردن شهروندان از حالت مشاهده گر به ناظر، منتقد و پیشنهاد دهنده است و ما مردم را این چنین می خواهیم.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد رضا کلایی در مراسم آغاز طرح محله ما در مشهد گفت: طرح "محله ما" با رویکرد افزایش مشارکت بین مردم و مدیریت شهری نقش مهمی در تحقق این شعار خواهد داشت چون مشارکت مردم در تصمیم گیری ها منجر به افزایش واقع بینی می‌شود و توقعات مردم را منطقی تر می کند.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح مشارکت اجتماعی، اعتماد و احساس تعلق شهروندان نیز به شهر افزایش می‌یابد.

شهردار مشهد گفت: با اجرای این طرح به جای اینکه امور از بالا به پایین تفویض شود و برنامه‌ریزی‌ها از بالا به شهروندان ابلاغ شود مردم خود به شهرداری برنامه پیشنهاد می‌دهند.

کلایی افزود: در این طرح، گروه‌های متخصص در زمینه پژوهشگری علوم اجتماعی و شهرسازی و معماری فراخوان شدند که ۶۰ گروه برای مشارکت اعلام آمادگی کردند سپس این گروهها غربالگری شدند و در نهایت به ۴۴ گروه و ۱۵۰ تسهیلگر تقلیل یافتند.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: شهر مانند موجودی زنده است که دچار فرسودگی و بیماری می‌شود لذا نیاز به درمان و مداوا دارد.

محمد هادی مهدی نیا افزود: گاهی این درمان در شهرسازی به صورت فریز کردن یک منطقه صورت می گیرد که هم پرهزینه و هم زمان بر است.

وی ادامه داد: در عصر کنونی مداوای شهرها بیشتر به صورت مویرگی در قطعات کوچک اما به طور گسترده انجام می‌شود که نتیجه آن بهتر از فریز کردن یک منطقه است.

مهدی نیا افزود: طرح محله ما نیز به نوعی درمان شهر به شیوه مویرگی است به عبارتی دیگر حکمروایی خوب شهری محقق نمی‌شود مگر با مشارکت مردم و امید است با اجرای این طرح به سمت تحقق حکمروایی خوب حرکت کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.