سخنگوی دولت گفت: ما نیازمند این هستیم که بیش از گذشته صدای گروه‌های خاموش را بشنویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علی ربیعی در مراسم دهمین سالگرد روزنامه شهرآرا که در تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در جامعه ایران امروز، رسانه نقش بی بدیلی دارد و موضوع افکار عمومی و رسانه موضوع امروز نیست و سابقه دیرینی دارد. 

وی با بیان اینکه حیات جامعه ایران و فردای ایران را بدون اغراق مرتبط با کنش های رسانه‌ای می‌بینم، افزود: سرشته‌شدن تمام عرصه‌ها با روانشناسی اجتماعی و افکارعمومی در ایران امروز بیش‌ از همه دوره‌هاست.

وی ادامه داد: امروز بیش از هر دوره دیگری تکنولوژی های ارتباطی در زندگی مردم تاثیرگذار است و با افکار عمومی متصل شده است؛ امروز هر ایرانی با یک کپشن یک رسانه است.

ربیعی با بیان اینکه کشور ما در منطقه در خصوص ارتباط مردم با تکنولوژی های ارتباطی بی نظیر است، گفت: شاید هیچ کشوری در دنیا به اندازه ما فعالیت رسانه ای برون مرزی در ارتباط با مسئله داخلی ندارد و این اتفاقات شرایطی را پیش روی ما می‌گذارد که ما بیش از هر زمان دیگری به جایگاه رسانه توجه کنیم. 

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: بحث روانشناسی اجتماعی و حرکت براساس ذهنیت افکار عمومی در عرصه اقتصاد و سیاست یا اتفاقاتی که با آن روبه رو هستیم بسیار حائز اهمیت است و طبق مطالعات من بیشترین علل طلاق و اعتیاد ناامنی روانی بوده است.

ربیعی تصریح کرد: در همین راستا بیش از دوره های دیگر اگر به حیات پویای ایران و آینده ایران می اندیشیم باید به نقش رسانه در شرایطی امروز دارد پی ببریم. 

ربیعی افزود: سخنگویی، سخن گفتن حاکمان با مردم نیست، سخنگویی انتقال داستان و روایت جامعه برای سیاست گذاران است. 

وی اظهار داشت: کاری که با کمک رسانه هاو شهرآراها دنبال خواهد شد این است که ما سخن‌ها و روایت های مشترک را دامن بزنیم تا جامعه خوشبخت را ترسیم کنیم. همه هدف ما جامعه شاد و خوشبخت است. 

ربیعی با اشاره به اینکه بیش از گذشته نیاز به ارتباطات داریم، گفت: ارتباط پایه اعتماد و اعتماد پایه انسجام ملی است؛ ارتباطات فقط بین دولت و جامعه و در میان خود دولت نیست بلکه بین مردم و نهادهای اجتماعی جریان دارد.

وی با بیان اینکه ما نیازمند این هستیم که بیش از گذشته صدای گروه های خاموش را بشنویم، ادامه داد: باید بیش از گذشته با گروه های خاموش ارتباط بگیریم و صدای فقرا و کارگران و گروه های مختلف اجتماعی را بیشتر بشنویم و ارتباطات اجتماعی را سامان بدهیم.

ربیعی با بیان اینکه شهرآرا صدای توانیابان را سامان داده است، تصریح کرد: باید به کمک جمع رسانه ها یک ارتباط و اعتماد قوی در جامعه ایجاد کنیم و صداها را منعکس کنیم؛ هیچ صدایی نباید باشد که شنیده نشود. 

ربیعی خاطرنشان کرد: من معتقد نیستم که صداهای کاغذی از بین رفته است، روزنامه جای خود را در بین رسانه ها دارد و ماندگار است. 

وی با بیان اینکه یکی از راهکارها را در این می بینم که باید صدای کاغذی را بیش از گذشته تقویت کنیم، گفت: برای اینکه بتوانیم جامعه ای با سخن واحد و ارتباط با رسانه ها داشته باشیم نیازمند این هستیم که کمک کنیم با صداهایی که مسوولانه می نویسند و پای نوشته خود می ایستند با جامعه حرف بزنیم.

ربیعی ادامه داد: خواندن خبرهای ناامید کننده کمکی به جامعه نمی‌کند و امروز روزنامه‌نگاری تحقیقی و تحلیلی به ما کمک می کند و راه درست را به جامعه نشان می دهد.

وی در خصوص کارکرد رسانه ها گفت: کارکرد رسانه ها؛ شادی و تفریح، اطلاع گیری و آموزش است. 

سخنگوی دولت در خصوص روزنامه شهرآرا اظهار کرد: خوشحالم که یک روزنامه 10 ساله در کنار روزنامه های 60 ساله رشد کرده است. 

وی افزود: شنیده ام شهرآرا کارهای جذاب و قابل اعتنا در جشنواره ها دارد و دوستان شهرآرایی توانستند یک رسانه که باسواد و قابل اعتنا باشد را عرضه کنند.

ربیعی گفت: از شهردار مشهد و رییس شورای شهر تشکر می کنم و می خواهم کمک و حمایت کنند تا روزنامه شهرآرا رسانه گروه‌های خاموش مشهد و خراسان باشد و بیش از گذشته شهرآرا دیده شود و بتوانند روز به روز شادی رابه جامعه عرضه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.