رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر مشهد روز دوشنبه در نشست شورا پیرامون همین موضوع گفت: میزان سرمایه ‌گذاری بخش خصوصی در این پروژه حدود 275 میلیون یورو توسط سرمایه ‌گذار اعلام شده است.
احمد نوروزی افزود: قالب قرارداد پیشنهادی به صورت بی.او.تی یا 'طراحی و ساخت، مالکیت، بهره‌ برداری، واگذاری' یا هر روش مشابه دیگر و منطبق با چارچوب موافقتنامه مشارکت عمومی، خصوصی انتشار یافته توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی است.
وی ادامه داد: دوره ساخت سامانه سه سال و مدت بهره‌ برداری پیش‌بینی شده در قرارداد توسط سرمایه ‌گذار 20 سال است. زمان انتقال سامانه به شهرداری نیز ابتدای سال بیست و یکم بهره ‌برداری تعیین شده و نیروگاه در شرایط مناسب و در حال کار مورد تایید شهرداری به قیمت یک یورو به شهرداری تحویل و انتقال مالکیت داده خواهد شد.
عضو شورای شهر مشهد گفت: استاندارد گازهای خروجی از کوره این زباله سوز نیز مطابق با استانداردهای مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست ایران و قابلیت اجرای استاندارد مطابق با آخرین نسخه استاندارد آلایندگی اروپا( 2010/EU75) است.
وی حجم تولید روزانه پسماند را در مشهد دو هزار و 100 تن اعلام و بیان کرد: 22 سرمایه گذار برای اجرای این پروژه در مشهد اعلام آمادگی کرده بودند.
رضا خواجه نائینی معاون اقتصادی شهردار مشهد نیز در این نشست گفت: قرارداد سرمایه گذاری برای ساخت سامانه زباله سوز شهری در مشهد بزرگترین قرارداد سرمایه گذاری شهرداری این کلانشهر با هزینه 40 هزار میلیارد ریال است.
مهدی یعقوبی سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد هم عمر فعالیت زباله سوزها را 40 سال اعلام و بیان کرد: سرمایه گذار موظف است بعد از 20 سال این پروژه را تحویل شهرداری مشهد دهد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد نیز گفت: 230 تن از مجموع دو هزار 100 تن زباله تولیدی روزانه در مشهد از مبدا تفکیک می شود.
ابوالفضل کریمیمان افزود: ظرفیت سامانه جدید زباله سوز مشهد نیز هزار و 200 تن در روز خواهد بود. قابلیت افزایش این خط تا 600 تن دیگر نیز ممکن است.

* خرید 100 دستگاه مینی بوس
تصویب لایحه مجوز خرید مینی بوس و واگذاری آن به بخش خصوصی از دیگر مصوبات امروز شورای شهر مشهد بود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص گفت: طبق این مصوبه به شهرداری اجازه داده می شود به منظور توسعه حمل و نقل عمومی و ارتقاء سطح کیفی خدمت رسانی به شهروندان 100 دستگاه اتوبوس به قیمت هر دستگاه سه میلیارد و 120 میلیون ریال را از اتحادیه سراسری اتوبوسرانیهای شهری کشور خریداری کند.
بتول گندمی افزود: شهرداری مشهد مکلف است برای خرید هر دستگاه مینی بوس نسبت به دریافت تسهیلات ارائه شده توسط اتحادیه سراسری اتوبوسرانیهای شهری کشور به مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال با نرخ 18 درصد اقدام کند. 9 درصد از مبلغ این سود توسط سازمان شهرداریها و دهیاریها در قالب یارانه پرداخت خواهد شد.
بهره مندی بازنشستگان شهرداری مشهد و افراد تحت تکفلشان از خدمات بیمه تکمیلی درمان شهرداری، فراهم کردن بستر مناسب اجرای ضوابط آئین نامه زلزله در شهر مشهد و مکانیابی و ساماندهی فعالیت موسسات آموزشی در بافت و کاربری مسکونی از دیگر مصوبات نشست امروز شورای اسلامی شهر مشهد بودند.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.