ابوالفضل کریمیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به افزایش قیمتها در بازار و پیرو درخواست بسیاری از شهروندان جهت تغییر قیمتهای مبادله پسماندهای خشک در ایستگاههای سطح شهر مشهد طبق ارزیابی صورت گرفته قیمت اقلام قابل بازیافت تا حدود چهار برابر نسبت به قبل بیشتر شده است.
وی ادامه داد: به عنوان مثال قیمت هر کیلوگرم ضایعات پت(بطری پلاستیکی) از هفت هزار ریال به 31 هزار ریال، هر کیلوگرم کاغذ و کارتن از سه هزار و 250 ریال به 9 هزار ریال و قیمت هر کیلوگرم پلاستیک از سه هزار و 500 ریال به 15 هزار ریال افزایش یافته است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: شهروندان مشهدی می توانند با ارسال حرف G و یا کلمه قیمت به شماره پیامکی 30008228 فهرست قیمتهای جدید مبادله اقلام بازیافتی در ایستگاههای سطح شهر مشهد را از این سامانه پیامکی دریافت کنند. برای شهروندان در ایستگاههای مبادله پسماند خشک حسابهایی تعریف می شود که می توانند در قبال اعتبار کسب شده در این حسابها نسبت به خرید برخی اقلام موجود در ایستگاهها نظیر مایع ظرفشویی، دستمال کاغذی و سایر اقلام اقدام کنند و یا با رسیدن به حد نصاب خاص کارتهای اعتباری خرید دریافت کنند.
وی افزود: مهمترین هدف از این اقدام تغییر در رفتار و اصلاح فرهنگ تفکیک زباله است. سازمان مدیریت پسماند آمادگی دارد تا با بهره گیری از پیشنهادات شهروندان و متخصصان از روشهای نوین در این زمینه استفاده کند.
46 ایستگاه ثابت در مشهد کار جمع آوری پسماند خشک را انجام می دهند. بطور متوسط روزانه 236 تن زباله خشک با روشهای مختلف در سطح این کلانشهر جمع آوری می شود. روزانه دو هزار تن زباله در کلانشهر 3.5 میلیون نفری مشهد تولید می شود.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.