حجت الاسلام محمد تقی کاظمی نسب روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قاریان خارجی از کشورهای عراق، اندونزی، تانزانیا، افغانستان و پاکستان هستند که فن زیباشناسانه از قرآن کریم را به نمایش می گذارند.
وی اظهار داشت: این نمایشگاه به منظور پاسداشت سالگرد نزول قرآن کریم در شبهای قدر برگزار شده و هدف آن معرفی ظرفیتها و مزیت های قرآنی شهر مشهد و جهان اسلام، ترویج سبک زندگی قرآنی، شناساندن و معرفی پیشکسوتان، استادان و نخبگان و فعالان قرآنی است.
معاون قران و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نمایشگاه بین الملل قرآن مفاهیم معنوی را از بطن قرآن استخراج نموده و آنها را در قالب محصولات نمایشگاه به مخاطب عرضه می کند تا مردم به وسیله الگو گرفتن از آیات، پیام قرآن را در ذهن و قلب جاری کنند.
حجت الاسلام کاظمی نسب معرفی موسسات قرآنی را یکی دیگر از اهداف برپایی این نمایشگاه ذکر کرد و افزود: در راستای حمایت از تشکل های قرآنی، زیر ساخت های لازم برای فعالیت موسسات قرآنی در نمایشگاه فراهم شده تا محصول و آورده یکساله خود را در معرض دید عموم قرار دهند.
وی اظهار داشت: 230 موسسه قرآنی در خراسان رضوی و 60 قاری بین المللی در مشهد فعالیت دارند که وجود آنها این استان را به بهترین پایگاه برای فعالیت های قرآنی در کشور تبدیل کرده است لذا در این نمایشگاه بستری فراهم شده است که علاقه مندان با هر ذائقه و سلیقه محصول مورد نظر خود را پیدا کنند.

* رونمایی از چهار کتاب در موضوع 'آخرت و مهدویت'
دبیر چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد گفت: همزمان با سومین شب برپایی این نمایشگاه، از چهار کتاب جدید با موضوع 'آخرت و مهدویت' در غرفه موسسه قرآن و عترت دانش وران مشهد رونمایی شد.
حجت الاسلام کاظمی نسب افزود: این چهار کتاب شامل وصیت نامه شرعی، به فریادم برس، ماجرای طوقی و دوقلوها و سرای جاودانه در سیمای نور است.
وی اظهار داشت: کتاب 'وصیتنامه شرعی'، در باره آداب نوشتن صحیح وصیتنامه است و کتاب 'به فریادم برس' به موضوع چگونه به فریاد اموات برسیم، می ‌پردازد که کلیات آن دستور العمل اجرایی از زمان احتضار تا مرگ، برای نجات اموات از سختی ‌های مرگ است.
وی گفت: کتاب 'ماجرای طوقی و دوقلوها' به کودکان آموزش می‌ دهد چگونه به عنوان منتظران کوچک در انتظار حضرت امام زمان (عج) باشند و کتاب 'سرای جاودانه در سیمای نور' نیز با موضوع آخرت و معاد در قرآن است که ویژگی ‌های دنیا و ‌آخرت را مقایسه می‌ کند.
چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد تا 31 اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد دایر است.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.