تورج همتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این شکارچیان تعداد 24 قبضه سلاح شکاری به همراه بیش از 400 فشنگ کشف و ضبط شده است.
وی ادامه داد: از این سلاحها شش قبضه سلاح‌ شکاری غیرمجاز و قاچاق است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در این مدت مناطق چهارگانه تحت حفاظت خراسان رضوی توسط 120 محیط بان به صورت مستمر و شبانه روزی رصد و پایش شده است.
همتی افزود: با توجه به این که فصل بهار، فصل زاد و ولد گونه های مختلف جانوری است شکار این گونه ها می تواند خسارات فراوانی به محیط زیست و ذخیره اکولوژیکی خراسان رضوی و کشور وارد کند.
وی با بیان این که شکارچیان و صیادان برای جذب مشتری به فضای مجازی روی آورده اند ادامه داد: این افراد عکس جانوران یا لاشه آنها را در سایتهای واسطه گر یا کانالهای اجتماعی بارگذاری می‌کنند و افرادی هم از این طریق با خرید گونه‌های جانوری و یا گوشت آنها به این چرخه مجرمانه دامن می‌زنند.
او تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده آگهی فروش گونه‌های خاص جانوری و یا گوشت آنها موضوع را به شماره 1540 اعلام کنند.
استان خراسان رضوی دارای 41 منطقه چهارگانه و شکار ممنوع شامل 28 اثرملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و 13 منطقه شکار ممنوع است. حدود 80 گونه پستاندار، 285 گونه پرنده، دو گونه دو زیست، 68 گونه خزنده و 24 گونه ماهی در طبیعت خراسان رضوی زیست می کنند. گونه‌های شاخص حیات وحش این استان شامل بز وحشی، قوچ، گوسفند وحشی، آهو، پلنگ، یوزپلنگ، گرگ، کفتار و انواع پرندگان از قبیل پرندگان شکاری، هوبره و کبک است.
1922/7496
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.