محمد علی چمی گوی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: هشت نمایشگاه از آثار قرآنی خوشنویسان مطرح مشهدی در کنار هشت کارگاه کتابت قرآن کریم در هشت شب برگزاری چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت در محل غرفه این موسسه برپا می شود.
وی اضافه کرد: در شب نخست برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت مشهد 'علی ‌اکبر رضوانی' خوشنویس خط شکسته نستعلیق، میهمان غرفه این موسسه بود.
مدیرعامل موسسه آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی گفت: محسن توسلی، علیرضا بهدانی، فرهاد شیرخانی، علی احسان ‌پور، هادی سیدخوانی، حسین صالحی و محمدعلی فراستی خوشنویسان مشهدی دیگری هستند که در روزهای آینده برگزاری نمایشگاه در محل غرفه این موسسه حضور می یابند و ضمن ارائه آثار خود در قالب نمایشگاه به پرسش های علاقه ‌مندان پاسخ می ‌دهند.
چمی گوی افزود: آثار قرآنی استادان برجسته خوشنویس مشهدی در سبک‌های نستعلیق، ثلث، نسخ، شکسته و نقاشی‌ خط در قالب این هشت نمایشگاه در طول برگزاری نمایشگاه بین ‌المللی قرآن مشهد ارائه می شود.
مدیرعامل موسسه آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی گفت: تصویرهایی از صفحات منتخب دو قرآن نفیس دوره تیموری متعلق به گنجینه آستان قدس رضوی شامل قرآن‌ ابراهیم سلطان و قرآن بایسنقری نیز بر روی تخته شاسی به چاپ رسیده که در غرفه این موسسه در نمایشگاه قرآن مشهد به نمایش درآمده است.
چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد با 700 غرفه در 18 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی و با حضور فعالان قرآنی 20 کشور در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی این شهر برپا شده است و تا چهاردهم ماه مبارک رمضان ادامه دارد.
1922/7489
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.