محمد سنجری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا 25 عنوان شغلی خبرنگار و 12 مورد هم مصادیق خبرنگاری شامل حال این قانون شدند.
وی اظهار داشت: افراد دارای مشاغل سخت و زیان آور می توانند درخواست خود را برای طرح در کمیته بررسی مشاغل سخت و زیان آورد ارائه دهند.
وی با بیان اینکه خبرنگاری، گزاشگری، دبیر سرویس و عکاس خبرنگار از جمله مصادیق خبرنگاری هستند گفت: کسانی که براساس قانون کار معادل 20 سال سابقه پرداخت بیمه دارند می توانند با مراجعه به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست بازنشستگی خود را ارائه دهند.
سنجری افزود: بر اساس تبصره 2 ماده 76 قانون تامین اجتماعی کارهای سخت و زیان آور کارهایی است که در آنها عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار، غیر استاندارد است و بر اثر اشتغال در آن تنش بیشتر از ظرفیت های طبیعی (جسمی و روانی) در فرد ایجاد می شود که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن است.
در ماده 11 آیین نامه اجرایی تبصره 2 الحاقی ماده 76 قانون تامین اجتماعی موضوع تصویب نامه هیات وزیران به شماره 15356/ت 26005 مورخ پنجم خرداد 1386 ، شغل خبرنگاری به عنوان شغل سخت و زیان آور عنوان شده است.
دست کم 2 هزار و 400 فعال رسانه ای در خراسان رضوی حضور دارند.
7507 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.