دکتر محمدرضا خوشرو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی یک سال گذشته حداقل پنج پزشک متخصص و فوق تخصص از نیشابور مهاجرت کرده اند و 34 پزشک نیز با پایان دوران تعهد خدمتشان از نیشابور رفته اند.
وی اضافه کرد: 52 درصد از پزشکان فعال در این شهرستان مطب ندارند و طی یک سال گذشته چهار پروانه مطب به درخواست خود پزشکان لغو شده است و در پزشکان موجود نیز رغبتی برای تاسیس مطب وجود ندارد.
رئیس سازمان نظام پزشکی نیشابور گفت: از سال گذشته امکان عمل جراحی فوق تخصص شبکیه چشم، سنگ کلیه و تزریقات داخل چشم در بیمارستان خیریه قمر بنی هاشم نیشابور فراهم آمده است.
خوشرو افزود: با ارائه این خدمات امیدواریم از روند مهاجرت پزشکان متخصص کاسته شود که در این راستا نیازمند حمایت بخش خصوصی هستیم.
وی ادامه داد: این در حالی است که تنها مجموعه بیمارستانی خصوصی و خیریه نیشابور بیش از 40 میلیارد ریال از تامین اجتماعی و خدمات درمانی طلب دارد و با کاهش نرخ تعرفه ها در سال جدید با چالش بزرگی رو به روست.
رئیس سازمان نظام پزشکی نیشابور گفت: هزینه بازار حداقل 180 درصد گرانتر شده اما دستمزد جراحان 28 درصد کاهش یافته است که این وضعیت موجب نارضایتی و مهاجرت متخصصان به شهرهای بزرگ می شود.
هزار و 78 پزشک و پیراپزشک فعال در نیشابور حضور دارند که از این تعداد 319 نفر پزشک عمومی، 158 پزشک متخصص و فوق تخصص و 80 نفر داروساز هستند.
در نیشابور دو بیمارستان دولتی 22 بهمن و حکیم نیشابوری و یک بیمارستان خیریه قمر بنی هاشم و 11 درمانگاه با بیش از هزار و 200 پرستار و 55 داروخانه فعالیت دارد.
مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.
1922/9869
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.