رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) روز یکشنبه در مراسم انعقاد این تفاهمنامه در مشهد گفت: برگزاری دوره های بلند مدت و کوتاه مدت آموزشی، انجام طرحهای مشترک پژوهشی و تبادل استاد و دانشجو از جمله موضوعات مورد تفاهم بین این دو دانشگاه است.
مرتضی رجوعی افزود: حدود 400 دانشجوی غیر ایرانی از هشت ملیت دنیا در این دانشگاه که منتسب به آستان قدس رضوی است در حال تحصیل هستند و این دانشگاه جزء دانشگاه های غیر دولتی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود و پذیرش دانشجو در این دانشگاه به صورت تک جنسیتی است به طوری که دو پردیس مستقل دانشگاهی برای تحصیل دانشجویان مرد و زن آن ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: شش هزار و 500 دانشجو در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در چهار دانشکده فنی و مهندسی، علوم انسانی، هنر و معماری و مدیریت و حسابداری در دانشگاه امام رضا (ع) مشغول به تحصیل هستند.
مدیر اموربین الملل دانشگاه مانیپال مالزی نیز گفت: این دانشگاه دارای سه پردیس دانشگاهی در کشور هندوستان و پنج پردیس در کشورهای مالزی، امارات متحده عربی (دبی) و آنتیگوا در آمریکای مرکزی است.
میر اصغر حسین افزود: دانشگاه بین المللی مانیپال تاکنون یک میلیون دانش آموخته داشته است و همچنین دانشجویانی از 97 کشور دنیا از جمله جمهوری اسلامی ایران در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و بیش از 250 هزار دانشجو به صورت مجازی در این دانشگاه تحصیل می کنند.
وی ادامه داد: دانشگاه مانیپال نخستین دانشگاه غیردولتی مالزی است که در رشته پزشکی پذیرش دانشجو داشته است و در کنار مباحث آموزشی، دومین مرکز درمانی بزرگ این کشور را هم تاسیس کرده است.
او اضافه کرد: 15 هزار دانشجو از 36 کشور دنیا در دو پردیس وابسته به این دانشگاه در کشور مالزی به صورت حضوری مشغول به تحصیل هستند و 20 درصد پزشکان این کشور از دانشگاه بین المللی مانیپال دانش آموخته شده اند.
در این مراسم 'بهارات واسوده وان' رئیس دانشگاه بین المللی مانیپال شعبه مالزی، و 'ممتاز علی' رئیس اتاق بازرگانی و صنایع امامیه هندوستان در مشهد هم حضور داشتند.
1922/7489
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.