دبیراجرایی خانه کارگر خراسان رضوی با بیان اینکه ۷۰ درصد کارگران زیر خط فقر هستند، گفت: در حال حاضر 56/6 درصد جمعیت ایران زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و 14درصد افراد علیرغم اینکه به شغل کارگری مشغول هستند به دلایلی از بیمه محروم‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سیدحسین رسولی دبیر اجرایی خانه کارگر استان خراسان رضوی به مناسبت روز جهانی کارگر گفت : خانه کارگر در سطح کشور بزرگترین تشکل صنفی و بهترین حامی کارگران است. 

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده کارگران حضور نداشتن  در مجلس و دولت است، افزود : کارگران اگر به تعداد کافی نماینده در مجلس شورای اسلامی داشته باشند شاهد تصویب قوانینی خواهیم بود تا در نتیجه کارگران با مشکلات فعلی روبه رو نباشند.  

وی ادامه داد: در حال حاضر 56/6 درصد جمعیت ایران زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و 14درصد افراد علیرغم اینکه به شغل کارگری مشغول هستند به دلایلی از بیمه محرومند.

  وی افزود: 70 درصد جمعیت ایران کارگر حداقل بگیر هستند و تقریبا با وضعیت تورم فعلی زیر خط فقر قرار دارند و به تعداد این جمعیت ، متاسفانه نماینده ای در مجلس شورای اسلامی وجود ندارد .   

دبیر اجرایی خانه کارگر استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: یکی از مسائل مهم کارگران حضور نداشتن در تصمیمات عالی کشور است و متاسفانه نتیجه حضور نداشتن کارگران در تصمیمات عالی کشور بدتر شدن وضعیت جامعه کارگری است.   

رسولی همچنین گفت : خانه کارگر در استان خراسان رضوی دارای 250 هزار عضو است و عمده مشکلاتی که کارگران با آن مواجع  هستند اجرا نشدن قانون کار به صورت واقعی است و متاسفانه این بزرگترین ضربه ای که به کارگران در جامعه وارد می‌شود.   

وی نداشتن امنیت شغلی را یکی دیگر از مشکلات کارگران عنوان کرد و گفت : از طرفی شاهد هستیم که کارگران با مشکل درمان روبه رو هستند و در حال حاضر متاسفانه  فاصله مزد با معیشت زیاد در جامعه زیاد شده است و در مجلس شاهدیم هر از چندگاهی قوانینی غیر کارشناسی از جمله خروج کارگاه هایی که با ظرفیت 5 و 10نفر کارگر مشغول فعالیت هستند را از شمول قانون کار به تصویب ‌می‌رسانند .

رسولی با اشاره به اینکه در خراسان رضوی تعداد 1240تشکل کارگری وجود دارد تصریح کرد : متاسفانه تشکل های کارگری به دلیل نداشتن امنیت شغلی استقلال ندارند و درحال حاضر نمی توانند از حقوق کارگران دفاع کنند و متاسفانه از طرفی شاهد هستیم که اکثریت همین نمایندگان کارگری دارای قراردادهای موقت هستند و نه تنها دفاعی از کارگران آن چنان که باید صورت پذیرد انجام نخواهد شد بلکه خودشان نیز در معرض  تهدید و اخراج هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.