حمید رضا اسلامی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: پایگاه اهدای خون 'مهر' در بولوار ابوطالب مشهد به همین دلیل طی روزهای اخیر تعطیل شد.
وی اظهار داشت: از سوی دیگر فعالیت پایگاه اهدای خون 'ثامن' که یکی از بهترین پایگاههای اهدای خون در کشور است و با همکاری آستان قدس رضوی در مجاورت حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) قرار دارد با چالش مواجه شده است.
وی گفت: هنوز یک سال از فعالیت این پایگاه نگذشته است که آستان قدس رضوی با ارسال نامه ای تهدید به تعطیلی این مکان به ‌علت پرداخت‌ نشدن اجاره‌ بهای 120 میلیون ریالی آن کرده است، در حالی که چنین قراری نداشته ایم.
اسلامی تعداد پایگاههای انتقال خون در مشهد را 6 پایگاه عنوان کرد و افزود: با تعطیل شدن پایگاه مهر اکنون پنج پایگاه اهدای خون در مشهد دایر است که در صورت ادامه این روند تامین خون بیمارستان های مشهد با مشکل مواجه خواهد شد.
وی اظهار داشت: بودجه ملی انتقال خون خراسان رضوی بر خلاف بودجه استانی در سال گذشته از کاهش چشمگیر برخوردار بود بطوریکه کمتر از نصف بودجه سال گذشته را شامل می شد.
وی گفت: کارکنان این نهاد که 250 نفر هستند به علت کمبود بودجه از اسفند ماه پارسال حقوق دریافت نکرده بودند که امروز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد پس از 2 ماه معوقات خود را دریافت کردند.
اسلامی افزود: این در حالی است که تعداد کارکنان مورد نیاز اداره کل انتقال خون خراسان رضوی 450 تا 500 نفر برآورد می شود و در شرایط کنونی به دلیل کمبود نیرو فشار کاری بر کارکنان وارد شده و کمبود نیرو با اضافه کار اجباری کارکنان جبران می شود.
وی اظهار داشت: در سال گذشته بیش از 195 هزار نفر برای اهدای خون به پایگاههای انتقال خون در این استان مراجعه کردند که بیش از 151 هزار نفر آنان شرایط اهدا را داشته و خونگیری از آنان انجام شد.
وی گفت: تعداد داوطلبان مراجعه کننده به پایگاههای انتقال خون خراسان رضوی در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن 6 درصد و میزان خونگیری از آنان هفت درصد افزایش داشت.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با بیان اینکه 54 درصد اهدا کنندگان خون در خراسان رضوی مستمر هستند، افزود: اهدا کنندگان مستمر که دستکم سه بار در سال خون خود را اهدا می کنند، بهترین اهدا کنندگان از نظر سلامت خون به شمار می روند که تعداد آنان در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن 9 درصد افزایش داشت.
وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: اهدای خون برای روزه ‌داران هیچ مشکلی ایجاد نمی ‌کند و تمام پایگاهها و مراکز انتقال خون استان از ساعت 21 و 15 دقیقه تا یک و 15 دقیقه بامداد فعال هستند.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.