محمد حسین یزدی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این گنجینه 67 هزار سکه مربوط به دوره های تاریخی مختلف مانند دوره های هخامنشی، مقدونی، سلوکی، اشکانی، ساسانی و اسلامی را در اختیار دارد.
وی اضافه کرد: از این تعداد دو هزار و 500 سکه شامل هزار و 250 سکه چکشی از سلسله های مختلف حکومتی در ایران و هزار و 250 سکه ضرب ماشینی از 130 کشور در موزه آستان قدس رضوی به نمایش درآمده است.
مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه موزه آستان قدس رضوی گفت: علاوه بر این، لباسها و کلاههای مختلف سکه دوزی شده هم در این موزه به نمایش درآمده است که همه اینها اهدایی علاقه مندان به امام رضا (ع) است که در موزه حرم مطهر رضوی نگهداری می شود.
یزدی نژاد افزود: موزه حرم رضوی یکی از پربیننده ترین موزه های کشور است به طوری که در طول سال 200 هزار بازدید کننده دارد.
موزه‌ آستان قدس رضوی بزرگترین موزه وقفی ایران است که در شهر مشهد قرار دارد. بنای نخستین موزه آستان قدس رضوی در شرق مسجد گوهرشاد و کنار مقبره شیخ بهایی در چهاردهم آذرماه سال ۱۳۱۶ شمسی پایه‌گذاری و در سال ۱۳۲۴ شمسی افتتاح شد.
در حال حاضر مجموعه موزه‌های آستان قدس رضوی شامل چهار ساختمان است که سه ساختمان آن در صحن کوثر در حرم امام رضا(ع) و ساختمان موزه مردم‌شناسی در جوار ضلع غربی حرم قرار دارد و آثار آن در ۱۶ بخش و گنجینه به نمایش درآمده ‌است.
1922/7489
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.