علیرصا رزم حسینی عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری استان که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: این مدل اقتصادی با همکاری همه بخشها از جمله مدیران بخش خصوصی، شرکت های بزرگ اقتصادی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از هر دیدگاه سیاسی در خراسان رصوی در حال اجراست.
وی با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه بروز چالش و آسیب به کشور با وجود اقتصاد ضعیف اظهار داشت: تمرکز گرایی، بوروکراسی اداری، عدم انسجام در ارکان حکومت، اختلافات سیاسی، بزرگ بودن دولت، عدم توجه به فرهنگ اقتصادی آموزه های دینی، نگاه منفی به مجاهدان اقتصادی، قوانین مزاحم، عدم تناسب اختیارات و وظایف و مسئولیتها به عنوان مانع توسعه در کشور شناسایی شده اند که در استان اختیار رفع آنها را نداریم.
وی گفت: نتیجه چند ماه اجرای الگوی اقتصا مقاومتی در این استان امضای 684 موافقت نامه سرمایه گذاری است که اقدام بسیار بی نظیر بوده و با حضور 59 شرکت نامدار و توسعه گرا در بخش خصوصی و دولتی استان محقق شده است.
استاندار خراسان رضوی به مدیریت توسعه در این طرح اشاره کرد و افزود: طی این مدت بیش از 24 هزار میلیارد تومان و 712 میلیون یورو موافقتنامه امضا شده که در خدمت 12 منطقه این استان و بویژه در مناطق روستایی آن خواهد بود.
وی اظهار داشت: این مدل ها در هر شهرستان شکل گرفته و دبیرخانه ای نیز وظیفه پاسخگویی به سرمایه گذاران را دارد و معتقدم این ساختار می تواند جایگزین نظام دیوان سالار فعلی شود.
وی همچنین با اشاره به حاشیه نشینی در مشهد، وضعیت حاشیه این شهر را بسیار بدخیم توصیف کرد و گفت: این وضعیت با یک جراحی ساده بهبود نمی یابد.
رزم حسینی افزود: در اجرای طرح بازآفرینی شهری در حاشیه شهر مشهد 10 هزار واحد مسکونی در این مناطق برای ساکنان قبلی با هدف رفع مشکلات و آسیبهای اجتماعی در حال ساخت است که برای اجرای این طرح ها دفاتر متعدد تسهیلگری در مناطق حاشیه ای راه اندازی شده است.
وی کمبود آب را نیز موضوع با اهمیت استان دانست و گفت: مدیریت آب به ویژه در بخش کشاورزی به عنوان بزرگترین حوزه مصرف کننده آب، در دستور کار استان قرار دارد و پس از آن تامین آب در بخش خدمات و صنعت در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: طرح انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور و خراسان رضوی در حال اجراست و امیدواریم تا سال 1400 آب به یزد برسد که معتقدم این طرح که بوسیله بخش غیر دولتی انجام می شود از جمله طرح های بزرگ بعد از انقلاب است.
در این نشست نمایندگان شرکتها و موسسات معین اقتصادی مناطق سرخس و چناران، خواف و بخش احمد آباد مشهد از آستان قدس رضوی، فولاد سنگان و شرکت ایران خودرو خراسان به تشریح اقدامات خود در راستای طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استان پرداختند.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.