محمد اسماعیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مساجد تجلیگاه رسیدن به ذات اقدس ربوبی است لذا در ماهی که به ضیافت الله معروف است، باید بیش از پیش نظافت، معطر و مهیا برای پذیرایی از عابدین و مسلمانان قرار گیرند.
وی اظهار داشت: امسال نیز مانند سالهای گذشته از 20 شعبان المعظم تاکنون ائمه جماعات و هیات امنای مساجد با همکاری مردم محلات نسبت به غبارروبی، شست و شوی فرشها و نظافت مساجد محله خود اقدام کرده اند.
وی گفت: پخش اذان منطبق بر فتوای رهبر معظم انقلاب، تبادل برنامه بین مساجدی که در یک محله قرار دارند، کنترل بهداشتی مساجد و رفع معایب احتمالی، اندیشیدن تمهیدات لازم برای حفظ ایمنی مساجد، فرهنگ سازی به منظور برگزاری افطاری ساده از جمله برنامه های آماده سازی مساجد برای ماه مبارک رمضان است.
اسماعیلی با اشاره به وجود هزار و 200 مسجد در مشهد افزود: مساجد حاشیه شهر با هماهنگی برخی نهادها و خیرین مشمول حمایت هایی برای کمک به ساکنین آن مناطق در قالب اهدای سبد کالا یا کمکهایی از این دست می شوند.
وی اظهار داشت: از هیات امنای مساجد مناطق برخوردار مشهد نیز خواسته شده است از مردم این مناطق بخواهند به جای صرف هزینه هنگفت برای برگزاری افطاری های سنگین، هزینه آن را به مناطق سیلزده ارسال کنند.
وی گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد مسئولیت هماهنگی برنامه های فرهنگی مساجد در ماه مبارک رمضان را بر عهده دارد که در این زمینه برنامه های ویژه ای پیش بینی شده است.
حدود 9 هزار مسجد در استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی فعال است.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.