محمدهادی ضیایی مهر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته متوسط ضریب اشغال قطارهای مسافری در مسیرهای ریلی تهران - مشهد و بالعکس 83 درصد بود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: متوسط ضریب اشغال در قطارهای مسافری سایر مبادی دیگر در سطح کشور به مشهد و بالعکس 86 درصد بوده که رشد 15 درصدی را به نسبت مدت مشابه سال قبل داشته است و متوسط ضریب اشغال در قطارهای حومه ای استان 50 درصد بوده که 17 درصد رشد داشته است.
مدیرکل راه آهن خراسان گفت: خروج سالنهای با عمر 45 سال به بالا و تعدادی از واگنهای 30 ساله از سیستم ریلی، راحتی و وجود تنوع خدمات در قطارهای مسافری، همچنین کاهش زمان سفر و تاخیرها به ویژه در مسیرهای ریلی تهران – مشهد و بالعکس، چرخشی کردن قطارهای مسافری و استفاده از زمان خواب (توقف) این قطارها سبب جا به جایی این حجم از مسافر شده است.
ضیائی مهر افزود: در سال گذشته ارتباط ریلی مستقیم چهار شهر جدید نیز از جمله رشت، کرمانشاه، همدان و ارومیه با مشهد مقدس در حوزه مسافری برقرار شد و 10 رام قطار مسافری پنج ستاره در مسیرهای مشهد – تهران، مشهد – قم و مشهد – زنجان نیز تردد داشتند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه 50 درصد قطارهای مسافری در سطح شبکه ریلی در مسیر خراسان رضوی و منتهی به مشهد مقدس تردد می کنند بایستی زیر ساخت های ریلی، ایستگاهی و زیر بنایی در ایستگاه مشهد توسعه یابد و در حال حاضر 14 خط اصلی و 50 خط فرعی و پارکینگ با هفت سکو در ایستگاه مشهد آماده خدمت رسانی می باشد.
مدیرکل راه آهن خراسان گفت: این اداره کل با تعداد 15 ایستگاه در مسیر ریلی مشهد – تهران و هشت ایستگاه در مسیر ریلی مشهد – سرخس تمامی زیرساخت های ریلی، ایستگاهی و زیر بنایی را جهت عزیمت و جا به جایی مسافرین به صورت کامل با تجهیز ایستگاه ها و سالن انتظار و خدمات پیش بینی شده در ایستگاه های مذکور فراهم کرده است.
سالانه 14 میلیون نفر معادل 42 درصد مسافران شبکه ریلی کشور در مسیرهای منتهی به خراسان رضوی جا به جا می شوند.
طول شبکه ریلی ایران 10 هزار کیلومتر است که هزار و ۴۰۰ کیلومتر آن معادل ۱۴ درصد در خراسان رضوی قرار دارد.
این استان بیشترین سهم و رتبه نخست جا به جایی مسافر در ناوگان ریلی کشور را به خود اختصاص داده است.
1922/3221
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.