سید حسن حسینی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این شهرستان به عنوان مکمل بخش گردشگری مشهد ضمن ایجاد مکانهای مفرح برای میلیونها زائر، مسافر و شهروندان این شهر زمینه خوبی برای فعالیت بخش خصوصی فراهم کرده که هتل طرقبه، مجموعه تفریحی چالیدره، پارک آبی موج های خروشان، پردیس سینمایی آرمیتاژ و سالن های غذاخوری فاخر بخشی از آن می باشد.
وی به راهبرد خروج از گردشگری تک بعدی اشاره کرد و اظهار داشت: با بهره گیری از امکانات و شرایط اقلیمی منحصر به فرد طرقبه شاندیز توجه به فعالیتهای فرهنگی و برگزاری همایشهای بزرگ و مهم در اماکن اقامتی این دو شهر می تواند ظرفیتهای دیگر شهرستان علاوه بر گردشگری غذا را نیز شکوفا کند.
وی به وجود سه شهرک صنعتی در بینالود اشاره کرد و گفت: مردم و رسانه ها بیشتر طرقبه شاندیز را از بعد گردشگری و غذا می شناسند در حالی این شهرستان 70 هزار نفری 14 هزار بیمه شده اصلی و 2 هزار واحد صنعتی دارد که رقم بسیار برای این شهرستان به شمار می رود.
حسینی به مقام دوم شهرستان بینالود در تولید تخم مرغ استان اشاره کرد و افزود: 42 واحد مرغداری در این شهرستان فعال می باشد و از سوی دیگر سالانه بیش از 2 هزار میلیارد ریال محصولات باغی و خشکبار در این شهرستان تولید می شود که بسیاری از این محصولات به کشورهای منطقه و حتی فرامنطقه صادر می گردد.

* بازدید 400 هزار گردشگر خارجی از چالیدره شهر طرقبه
مدیر عامل شرکت گردشگری چالیدره طرقبه نیز گفت: سال گذشته بیش از 400 هزار گردشگر و زائر خارجی از این مجموعه گردشگری دیدن کردند.
محمد علی عبدی افزود: پارسال در مجموع یک میلیون و 200 هزار گردشگر از این مجموعه تفریحی استفاده کردند که نسبت به سال 96 حدود 100 هزار نفر بیشتر بوده است.
وی به اشتغال بیش از 300 نفر در این مجموعه اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر دو فاز این مجموعه به بهره برداری رسیده و امیدواریم فاز سوم آن در قالب مجموعه سافاری (آفرودسواری در منطقه کوهپایه ای با پوشش گیاهی) به مساحت 30 هکتار تیر ماه سال جاری با مشارکت بخش خصوصی بهره برداری گردد.
مجموعه گردشگری چالیدره در 10 کیلومتری مشهد قرار دارد که فاز نخست آن در سال 1388 و فاز دوم آن در سال 1392 به بهره برداری رسید.
شرکت گردشگری چالیدره به مالکیت شهرداری طرقبه و سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی در حال حاضر دارای دریاچه مصنوعی، تله کابین، سالن های غذاخوری سنتی و مدرن، بانجی جامپینگ، قایق سواری و چند سرگرمی دیگر است.
شهرستان 70 هزار نفری بینالود علاوه بر 20 روستای ییلاقی، 2 شهر گردشگر پذیر طرقبه و شاندیز را به ترتیب با 22 و 18 هزار نفر جمعیت در خود جای داده است.
سال گذشته 30 میلیون خودرو به این شهرستان وارد شدند که 2 میلیون بیشتر از سال 96 بوده است .
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.