سید حسین احمدنژاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تدوین منشور حقوق و تکالیف شهروندی از اساسی ترین اقداماتی ر شورای پنجم شهر مشهد می باشد که توسط اعضای آن به سرانجام رسیده است.
وی ادامه داد: شهروندان باید بدانند که حقوقی دارند و تحت هیچ شرایطی این حقوق نباید ضایع شود بر این اساس در آستانه 'هفته شوراها' با شعار 'شورای شهر، صدای مردم' بخشی از مفاهیم حقوق شهروندی با هدف آگاهی بخشی شهروندان مشهدی از طریق تابلوها و بیلبوردهای شهری اطلاع رسانی شده است.
سرپرست روابط عمومی شورای اسلامی شهر مشهد به اختصاص 70 بیلبورد در سطح شهر به این امر اشاره و بیان کرد: محتوای این تابلوها و بنرها از بندهای منشور حقوق شهروندی استخراج شده است.
وی گفت: منشور حقوق شهروندی که طی یک سال اخیر تدوین شده مدلی مکتوب از نوع مطالبه و تعامل شهروندان و مدیریت شهری است. می کوشیم با آگاهی بخشی شهروندان نسبت به منشور حقوق شهروندی این حقوق به یک مطالبه عمومی از مدیریت شهری تبدیل شود.
محسن حسینی پویا رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد نیز پیش از این در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرده بود: در متن منشور حقوق و تکالیف شهرنشینی مشهد 140 ماده قانونی پیشنهادی وجود دارد و این پیش بینی صورت گرفته که هر شش ماه یک بار بازخوانی و به روزرسانی شود تا پس از مطالبه گری مردم نسبت به حقوقشان موارد لازم به آن اضافه گردد.
نهم اردیبهشت ماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران 'روز ملی شوراها' نام گرفته است.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.