علی نصیریان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 20 واحد مسکونی گلی و فرسوده در روستاهای 'عباس آباد'، 'خیرآباد'، 'کل ملک آباد' و 'چشمه تیموری' به دلیل بارش آرام اما مداوم باران دچار آسیب شد که عمده این آسیب دیدگی ریزش سقف گنبدی است.
وی ادامه داد: جاری شدن سیلاب در روستای 'توت سید محمد' هم علاوه بر تاسیسات آب و برق به چهار واحد مسکونی آسیب رساند و همچنین طغیان رودخانه در روستای 'یکه توت' نیز موجب تخریب سه واحد مسکونی شد.
فرماندار صالح آباد گفت: با توجه به اطلاع رسانی صورت گرفته به دهیاران و همکاری خوب آنها با اهالی خوشبختانه طی دو روز گذشته هیچ گونه تلفات جانی در اثر این حوادث گزارش نشده است.
نصیریان به اقدامات پیشگیرانه در شهرستان جهت کاهش اثرات سیلاب اشاره و بیان کرد: روستاهای 'حاجی آباد' و 'باغ کشمیر' که طی بارندگیهای سالهای گذشته همیشه دچار خسارت می شدند با اقداماتی نظیر حفر کانال انحراف سیلاب و رسوب گیری بستر رودخانه در بارشهای اخیر خسارتی متحمل نشدند.
وی خسارات سیلاب و بارشهای فروردین ماه امسال در صالح آباد را افزون بر 320 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: درحالی که در سال آبی گذشته 110 میلیمتر باران در این شهرستان باریده است از ابتدای سال آبی کنونی تا به امروز میزان بارشها 280 میلیمتر ثبت شده است و تنها طی 48 ساعت گذشته 31 میلیمتر باران در شهرستان صالح آباد باریده است.
فرماندار صالح آباد گفت: 70 درصد راههای روستایی این شهرستان شنی یا خاکی است و حدود 25 روستا نیز نیازمند احداث دیوار ساحلی هستند.
شهرستان صالح آباد که آذر ماه 1397 تاسیس شد دارای دو بخش مرکزی و جنت آباد است و 50 هزار نفر جمعیت دارد که 75 درصد آنان در 96 روستا و آبادی این شهرستان زندگی می کنند.
صالح آباد که در فاصله 185 کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد 46 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان و 45 کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان دارد و رود هریرود به عنوان رودخانه دائمی و مرزی در شرق این شهرستان و هم مرز با دو کشور مذکور در جریان است.
1922/3221
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.